Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 11.12.2017 jsem si objednal kuchyňské spotřebiče za částku cca 55000,- Kč, které byli skladem a Alza je měla druhý den doručit.
Následující den mi přišel e-mail, že bylo zboží odesláno přes přepravní službu Geis a bude doručeno druhý den.
Dne 13.12.2017 mi volal řidič od Geis, že mě měl dovést zboží ale přišly mu pouze 4 balíky z celkových 5, a nemůže dodat nekompletní objednávku, že snad zítra. To stejné se opakovalo i o den později (pátek) a také dnes (pondělí). Stále chybí jeden balík.
Od čtvrtka jsem zjišťoval jak na Geis tak i na Alze, kde je problém a dostal jsem následující informace:
ALZA: Předali jsme přepravci všechny balíky z této objednávky, proto nemáme co řešit a obraťte se na ně.
GEIS: Alza nám nedodala poslední balík a proto nemůžeme doručit, není to náš problém, obraťte se na Alzu.
Od té doby jsme poslal mnoho mailů a volal na obě společnosti a nikdo to absolutně nechce řešit. Chtěl jsem odstoupit od smlouvy a nechat si vrátit peníze, ale řekli mi že když už je zboží odeslané tak to nejde. Závěr byl takový, že to předají na reklamační oddělení ale neví, zda to bude trvat den nebo měsíc. Rozhodně nehodlám čekat na vyřízení nějaké reklamace, když jsem měl mít zboží druhý den doma a dnes je to již týden od objednávky.
Zboží nutně potřebuji na Vánoce a nikdo se semnou nebaví. Můžu se prosím zeptat, jak mám dále postupovat?
Děkuji moc
Číslo objednávky: 171513678
Kuchyňské spotřebiče
Buď:
Okamžité zjištění problému a doručení zboží do vánoc + sleva na poštovné v plné výši
Nebo:
Okamžité zrušení kupní smlouvy a vyplacení veškerých peněz zpět na účet.
|
Tweet |
V případě nákupu zboží spotřebitelem je předmět koupě odevzdán kupujícímu až v okamžiku, kdy mu zboží předá dopravce. Za zásilku je tedy až do tohoto okamžiku odpovědný prodávající. Zmíněné pravidlo stanoví § 2090 odst. 2 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Pokud je tedy s přepravcem nějaký problém, měl by se spotřebitel obrátit na prodávajícího, který vůči němu za případné komplikace s přepravou odpovědný a také je s přepravní společností ve smluvním vztahu.
Co se týče odstoupení od smlouvy, zde má spotřebitel právo tento nárok využít kdykoliv od objednání zboží až do 14 dnů po jeho převzetí. Uvedené vyplývá z čl. 40 preambule Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU o právech spotřebitelů. Z uvedené směrnice pak vychází naše právní úprava, v daném případě konkrétně § 1829 občanského zákoníku. Právo na odstoupení od smlouvy ve 14 denní lhůtě je tedy nutné v tomto duchu vykládat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.