Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den dne 13.10 jsem zakoupil v v autobazaru Auto RT s.r.o Renault Megane do 14 dní přestalo jezdit volali jsme majiteli autobazaru ten dojel ze sprejem z názvem rychlí start a řekl at jezdíme auto po dviu dnech opět přestalo jet tak jsme opět volali majiteli ten opět přijel opět stříkl spréj z názvem rychlí start a odjel s autem s tím že dá vědět nedal vždy po telefonické hovoru řekl že at mu dáme čas taky jsme mu psali reklamaci po deseti dnech jsme tam do auto bazaru zajeli s tím že odstupujeme od kupní smlouviž majitel na to nereagoval do dvou dnu nám napsal sms že auto je spravene to bylo 21.11 tak jsme si pro auto jeli no auto jelo do 4.12 tak jsme opět volali majiteli ten nám ovšem řell že už proto udělal vše a když jsme tak chytrý at siho spavíme sami a pestal komunikovat mi mu napsali ještě ten den že odstupujeme od kupní smlouvi pan odepsal až 6.12 odpoledne ale ne na odstoupení ale že prý je možno ho znovu zkusit spravit co mi po třech jeho opravách již nechceme auto nemužeme řádně užívat .Prosím pomozte Perdoch Milotice nad opavou
Renault Megane SPZ9t27593 barva modrá
Odstoupeni od kupní smlouvi
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil (v daném případě je podstatné, že vada nebyla uvedena v předávacím protokolu). Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.