Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
v internetovém obchodě prodej parfému jsem zakoupila 2 parfémy Lancome La vie est Belle (50ml,1449Kč).Až když jsem parfémy zaplatila jsem četla pár recenzí,že kromě jiných parfémů i konkrétně u této vůně nebyli zákazníci spokojení/malá výdrž parfému)když balíček dorazil hned jsem byla zaražená ,že se parfémy v krabičkách hodně pohybují,proto jsem chtěla vědět co je uvnitř a ověřit si pravost parfému(flakon,kod výrobku,..)proto jsem oba parfémy shora opatrně rozbalila(celofán),aby obal nebyl nějak poškozen.Uvnitř v krabičce bylo v horní čísti cosi sloupnuto. V krabičce byli zábrany proti hybnosti parfému zatlačeny(proto parfém v krabičce lítal). Už to mi bylo poněkud podezřelé.Z jednoho parfému jsem si poté odstříkla na zápěstí abych zjistila jak vůně voní,ihned po stříknutí vůně voněla jinak než v parfumerii kamenné. Po cca 45min,jsem parfém skoro necítila)tento parfém je držák pokud je originál). Z parfumerie voní skoro půl dne a na oblečení i několik dnů. Druhý parfém jsem vůbec nevyzkoušela. Měla jsem parfémy jako dárek. Proto jsem parfémy odeslala zpět a žádala vrácení pěněz, kde jsem napsala dopis kde jsem vysvětlila proč parfémy vracím a v jakém jsou stavu.Volala jsem i do obchodu kde jsem chtěla mluvit s někým s reklamačního ,to prý není možné,že mi napíšou jak reklamace dopadla(takže se člověk ani pořádně nemůže vyjádřit) osobě pověřené která zhodnotí jako´á částku bude vrácena. Po týdnu mi bylo napsáno emailem ,že mi z každého parfému strhávají 25% tj necelých 800Kč za oba. takže mi bude vrácena částka 2150Kč. Byla bych sma proti sobě kdybych si parfémy nenechala kdybych byla spokojená,takhle jsem zašla do kamenné parfum a zakoupila si je tam.Sice jsem si musela celkem připlatit,ale mám parfém takový jaký má doopravdu být.
EdP Lancome La vie est belle 50ml
myslela jsem si ,že i po osobním dopise ,kde jsem vše vysvětlila a sdělila stav parfémů.,že aslpoň za parfém který jsem jen opatrně rozbalila (celofán) mi bude vrácena celá částka nebo strhnuto méně procent. z druhého parfému bylo stříknuto pouze jednou ,ale i tak mi příjde 25% hodně,ale budiž. strhnout skoro 800Kč za jedno stříknutí je opravdu hodně. Parfémy prodají podle mě za plnou cenu dále.Přeci je nevyhodí. Ani testr nesmí být použitý(stříknutý) když se prodává,takže se nabízí jen likvidace parfému.
|
Tweet |
Podle § 1837 písm. g) občanského zákoníku není možné od smlouvy odstoupit, pokud předmětem smlouvy byla dodávka zboží v uzavřeném obalu, ze kterého zboží bylo vyjmuto a z hygienických důvodů jej není možné vrátit. Příkladem takového zboží může být například zubní kartáček, rtěnka nebo třeba i matrace.
Parfém však pod výše uvedenou výjimku nespadá, neboť při porušení obalu nedochází k takové kontaminaci zboží, která by měla za následek úplné znehodnocení věci. Pouze pokud spotřebitelka část věci spotřebovala (např. tím, že parfém vyzkoušela), mohl by prodávající žádat náhradu škody za snížení hodnoty zboží (výpočet náhrady by se odvíjel od skutečné spotřeby parfému), právo odstoupit od smlouvy však ale spotřebitelce zůstává.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.