Společnost


Jiřina Jarošová

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#20204Neuznaná reklamace kabelky po měsíci používání

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 5 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.12.2017, před 7 lety

Jana Poláková

Znění stížnosti

Dobrý den, před měsícem jsem si u jmenované firmy zakoupila kabelku, u které se mi již po zmiňované době začaly trhat uši. Odnesla jsem kabelku na reklamaci a po dvou týdnech od reklamace mi poslali kabelku poštou i s reklamačním listem, kde je napsáno, že reklamaci zamítají, prý jsem kabelku přetěžovala. Již tento způsob vyřízení reklamace je pro mě nepřijatelný, nedali mi ani žádnou možnost se k takto vyřízené reklamaci vyjádřit a zboží si osobně přebrat. Jsem studentkou vysoké školy a nemám peněz nazbyt a rozhodně vím, že nemám kabelky přetěžovat.
Kabelku jsem používala běžným způsobem, s běžným zatížením. Na kabelce je vidět, že koženka v místech, kde je prošitá, trhá se, jakoby šev tu koženku přímo roztrhal sám, přesto, že jsem na to při reklamaci upozornila, že vada tam musela být ihned po výrobě, nebylo k tomu vůbec přihlédnuto. Takže jsem bez peněz i kabelky a nevím, jak dál postupovat. Předem děkuji za pomoc při řešení mé stížnosti. Š.P.


Produkt

hnědá větší kabelka z koženky..nijak neoznačená číslem nebo typem


Požadované řešení

Požadovala jsem buď výměnu za jiné zboží nebo vrácení peněz, protože ke stejné kabelce, ze stejného materiálu již nemám důvěru.A tento můj požadavek stále trvá.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.1.2018 17:33, před 7 lety

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.

Pokud prodávající na zamítnutí reklamace a písemném odůvodnění trvá, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na danou situaci, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.3.2018 18:54, před 7 lety

Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.