Počet nahlášených stížností: | 33 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
zakoupil jsem telefon, na kterém se objevily 3 vady. Zaslal jsem jej na reklamaci a po 28 dnech se mi telefon vrátil s tím, že neshledali žádnou vadu. Přesto byly dvě ze tří vad opraveny. Zaslal jsem tedy telefon na reklamaci znova s požadavkem na odstranění třetí závady + se objevila čtvrtá závada, tak jsem požadoval i její odstranění. Firma reklamaci nevyřídila do 30 dnů, proto jsem písemně odstoupil od smlouvy. V den, kdy firma přijala odstoupení od smlouvy, odeslala mi telefon. Ten jsem nevyzvedával, neboť jsem měl již odeslané odstoupení od smlouvy a firma jej už převzala. Nyní nemám ani telefon, ani peníze. Firma mi jen oznámila, že na peníze nárok nemám, protože reklamace byla prý neoprávněná. Jelikož nestihli vyřídit do 30 dnů, nemyslím si, že by se mělo řešit, zda reklamace byla nebo nebyla oprávněná, oni nesplnili svou povinnost, kterou jim ukládá zákon. Při pokusu o komunikaci s firmou mi jedna ze zaměstnankyň odpověděla, že při první reklamaci mazali data a mazali software, což už samo odporuje jejich vyjádření k první reklamaci, ve kterém psali, že dělali pouze diagnostiku telefonu. Nedoporučuji u firmy cokoli zakoupit, nemají férové jednání
telefon Nokia E5-00
chci vrátit peníze na účet nebo složenkou, firma to odmítá, na poslední mail neodpověděli. Už téměř čtvrt roku čekám.
|
Tweet |
V případě uplatnění reklamace jsou dva možné způsoby jejího vyřízení - uznání nebo neuzná¨ní vytýkaných vad. Pokud dojde k uznání reklamace, musí prodejce do 30 dnů od uplatnění reklamace vady odstranit. Pokud je reklamace zamítnuta, není prodejce oprávněn jakkoli do výrobku zasahovat bez svolení vlastníka.
Pokud není reklamace vyřízena do 30 dnů svědčí spotřebiteli stejná práva, jako by se jednalo o vadu neodstranitelnou dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. Takové právo je ale také podmíněno existencí reklamované vady. V případě nevyřízení reklamace ve stanovené lhůtě má spotřebitel vždy možnost podat podnět České obchodní inspekci, která je oprávněna udělit obchodníkovi veřejnoprávní sankci.
Společnost 1-2Umobil s.r.o. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Spotřebitelé mají nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.