Počet nahlášených stížností: | 120 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 3.10.2016 jsem vrátil iontový náramek za 690 Kč. Poštovní poukázka na tuto částku mi přišla dne 17.1.2017. Vzhledem k tomu, že jsem byl delší dobu v nemocnici, nemohl jsem zaslanou částku osobně vybrat. Požádal jsem proto o opětovné zaslání nové Poštovní poukázky dne 18.2.2017, bez rekace. Proto jsem zaslal Poslední pokus o smír dne 3.6.2017, opět bez rekace.
iontový náramek v částce 690 kč
opětovné vrácení částky 690 kč např. Poštovní poukázkou
|
Tweet |
Jestliže proběhlo ze strany spotřebitele odstoupení od smlouvy a vrácení zboží, má společnost povinnost vrátit spotřebiteli peněžní prostředky. Neučiní-li tak, potom se z nevrácené částky stává tzv. bezdůvodné obohacení a od okamžiku, kdy mělo k vrácení peněžních prostředků dojít, může spotřebitel po společnosti požadovat úrok z prodlení dle § 1970 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v kombinaci s nařízením vlády č. 351/2013 Sb.
K vydání bezdůvodného obohacení je společnost povinna dle § 2991 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Bližší informace k bezdůvodnému obohacení a interaktivní vzor je možné nalézt zde: https://www.dtest.cz/clanek-3510/vyzva-k-vydani-bezduvodneho-obohaceni.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel nám sdělil, že společnost mu nakonec částku zaslala. Stížnost proto uzavíráme.