Počet nahlášených stížností: | 382 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
obracím se na Vás s žádostí o pomoc při řešení podvodných SMS zpráv, které byli zpoplatnění 99 Kč za jednu.
Přítel si dne 31.10. aktualizoval na stránkách GooglePlay aplikaci na čistění telefonu s názvem Super Battery. Po aktualizaci přítelovi přišla SMS, která ho vyzývala k registraci, přítel ale nereagoval a z jejich strany byl proveden souhlas.
Od té doby nám chodí nepravidelně okolo týdne 1 SMS která účtuje 99 Kč za službu Fascinated Game, kterou jsme ale nechtěli. Bohužel, jsme si dlouhou dobu mysleli, že to jsou jen nějaké reklamní SMS, až do příchodu měsíčního vyúčtování paušálu.
Díky němu jsme zjistili, že se nám tyto SMS účtují. V současné době nám bylo naúčtováno okolo 1000 Kč za tyto služby. Snažili jsme se na telefonní číslo dovolat, ale neexistuje, také jsme zkusili zrušit službu emailem, ale taktéž neexistuje, nezbylo nám nic jiného než zaslat SMS s žádostí o zrušení konkrétně ve tvaru ,,STOP FAGA", která ale podle zdrojů na internetu je taktéž zpoplatněna částkou 112 Kč. Dále jsme zkoušeli kontaktovat Český telekomunikační úřad, kde čekáme na reakci.
90309099, 90309
Požadujeme vrácení peněz.
|
Tweet |
Doporučujeme v tomto případě obracet se s reklamací na poskytovatele služby obsahu a v případě sporu na soud. Sám ČTÚ není podle zákona č. 127/2005 Sb. oprávněn tyto stížnosti spotřebitelů řešit, protože se jedná o službu nabízející obsah a nikoliv o šíření, tedy o službu elektronických komunikací. Kromě toho by mohl spotřebitel dát podnět k zahájení správního řízení na Českou obchodní inspekci, popř. podnět na Policii ČR pro podezření z páchání trestné činnosti.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon. Více o podání podnětu je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rady-a-informace-prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu-2/. Spotřebitel může také žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/reklamace-sluzeb-hrazenych-pres-plat-mobilem
Společnost ComGate Payments, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti mohou spotřebitelé zasílat stížnosti na emailovou adresu infolinka@comgate.cz
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 000