Počet nahlášených stížností: | 76 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Začátkem září 2017 se nějakým způsobem v mé poštovní schránce objevil, mezi jinými letáky, leták s údajně výhodnou nabídkou na zaslání 2 kusů mincí
za cenu 299 Kč na dobírku!!!! Leták jsem odeslal a informoval mého syna
stejného jména příjmení a stejné adresy bydliště o možnosti dodání dobírky za 299 Kč, kterou může převzít. Jinou dobírku jsem nečekal.Od té doby
do prosince jsem se nacházel mimo trvalé bydliště. Po návratu do trvalého bydliště mě syn předal poštu, která byla dodána v době mé nepřítomnosti.
Zde jsem nalezl i výše objednané mince s přiloženou fakturou na 1394 Kč.
Dále v dodané poště se nacházely dvě upomínky s navýšenou hodnotou + 2x130Kč
Jelikož jsem si zboží v uvedené hodnotě neobjednal vystavenou fakturu odmítám uhradit. O dodané zboží v uvedené hodnotě nemám zájem a jsem ochoten ho na náklady dodavatele vrátit.Veškerá korespondence nebyla doporučeně.
Faktura 0000002 z 25.9.2017 na 2 ks mincí- pozl.ražba 1000 a 2000Kč
Zrušení vystavené faktury a vrácení zboží na náklady dodavatele
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani ho o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Pokud bylo smluvně ujednáno opakované zasílání zboží, má spotřebitel právo (v souladu s ustanovením občanského zákoníku o smlouvách uzavíraných distančním způsobem) odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 ti dní od převzetí první dodávky zboží. Zcela zrušit opakované zasílání je pak možné způsobem ujednaným ve smlouvě či obchodních podmínkách.
V případě podezření na klamavé obchodní praktiky (agresivní obchodní praktiky) lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Spotřebitel by mohl rovněž písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitelky nakládat s jejími osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3455/zadost-o-odstraneni-osobnich-udaju-z-databaze.
Vážený pane Drábku,
srdečně děkujeme za Váše sdělení, na které tímto reagujeme.
Zboží z faktury č. 002 Vám bylo zasláno na základě naší nabídky kolekce RAŽBY ČESKÝCH BANKOVEK.
V nabídce byla ražba BANKOVKY 1000 Kč v rámci kompletace celé kolekce. Na tuto nabídku se reagoval
Písemnou objednávkou , Vámi dne 19.9.2017 podepsanou. Tato objednávka je u nás archivována.
V rámci obchodních podmínek Vám bylo zboží 29.9.2017 doručeno. V přiložené korespondi je uvedeno, že máte možnost zboží do 21 dnů uhradit, nebo v případě, že vás nabídka neoslovila, poslat zboží zpět na naší adresu.
Do dnešního dne nebyla zásilka uhrazena, ani vrácena zpět. Jako objednávající jste zodpovědný za včasnou úhradu nebo navrácení zboží. V období 29.9. – 19.12.2017 jste nereagoval na žádná naše písemná vyrozumění.
Dle obchodních podmínek vrací zákazník zboží na své vlastní náklady.
Z kulančních důvodů Vám nabízíme navrácení zboží do 5.1.2018 na naší adresu uvedenou v každé naší písemnosti, kterou jste od nás obdržel.
Po navrácení bude stav Vašeho účtu vyrovnán.
Z naší strany nebylo zjištěno jakékoliv pochybení.
S pozdravem
Zákaznický servis ČMO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.