Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
za měsíc prosinec jsem byla nucená použít 2x služby České pošty, protože jiné bohužel nebyly k dispozici. Bilance je tristní. První balík ze zahraničí mi vůbec nebyl doručen a nedostala jsem ani lístek do schránky o pokusu o doručení. Dnes jsem ho při vyzvedávání druhého balíku na poště náhodou objevila a to to ještě byl problém, protože nějaký zaměstnanec při zadávání do systému uvedl špatně mé křestní jméno ačkoliv na balíku bylo správně.
Druhý balík z ČR mi měl být doručen včera. Ráno přišla SMS, že bude doručován. Celý den jsem strávila doma, aby mi v 16.15 dorazila sms, že jsem bohužel nebyla zastižena, ve schránce opět žádné oznámení. Dnes jsem tedy jela na poštu v Uhříněvsi, vystála si tradiční předvánoční frontu a dozvěděla se, že Depo Malešice toho má moc tj. balíky se ani nesnaží doručit a rovnou jim vše vozí.
Za mě naprosto nehorázný přístup. Chápu, že v předvánočním čase toho má pošta moc, ale v tom případě se má k situaci postavit čelem, zákazníky pravdivě informovat o situaci a nabídnout odpovídající kompenzaci za zaplacené, ovšem neprovedené služby. Co třeba nějaká poukázka na využití služeb ČP ? V zahraničí zcela běžný postup.
Očekávám, že moje stížnost bude řešena s depem Malešice a situace se již nebude opakovat. Za slušné řešení bych též považovala odpovídající kompenzaci neprovedené služby (dovoz balíků).
|
Tweet |
Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.
Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman