Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V eshopu elektrima.cz jsem dne 4.1.2014 učinil objednávku žárovek. Zvolil jsem platbu předem na účet, takže jsem zboží zaplatil dle emailu doručeného s objednávkou.
Do dnešního dne mi ale zboží nebylo odesláno a to z důvodů, že se prodejce elektrima.cz dožaduje, abych zaplatil za objednané zboží více než bylo v objednávce, protože mezi tím došlo ke změně ceny u dodavatele. Prodejce elektrima.cz zároveň argumentuje tím, že (dle jeho obch.pod.) je moje objednávka pouze návrhem kupní smlouvy a kupní smlouva vzniká až v okamžiku převzetí objednaného zboží kupujícím.
To jsem odmítl, protože dle mého se kupní smlouva uzavírá okamžikem odeslání objednávky a pozdější svévolné navyšování ceny tak není možné.
8711500315274 Circular 25W 827 E27 230-240V 1CT/6
Bezodkladné dodání objednaného zboží.
|
Tweet |
Dle nového občanského zákoníku je odesláním objednávky smlouva uzavřena. Dle nám dostupných informací byla smlouva uzavřena na určitou kupní cenu, která je pro obě smluvní strany závazná. Prodejce je povinný sdělit kupujícímu konečnou cenu při uzavírání smlouvy, pokud by se cena jevila jako nižší než by měla ve skutečnosti být, jedná se o klamavou obchodní praktiku.
Společnost ELEKTRIMA s.r.o. byla o podané stížnosti informována. Doposud však neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, stížnost jsme nuceni uzavřít z důvodu nereakce společnosti. Případné spory mohou být řešeny pouze v soudním řízení.