Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 2.6.2017 jsem zakoupil PB10kg obal (plný). Zaplatil zálohu na obal 900,- Kč a obdržel doklad o zaplacení částky (ten do dnes vlastním). Zakoupení proběhlo u čerpací stanice LPG Malkovského , P9 Letňany, 199 00.
Když jsem se dnes dostavil obal vrátit, obsluha po tel.rozhovoru s majitelem LPG P9 Letňany mi oznámila že zálohu vyplatí SPOLGAS s.r.o. a ne on, protože už nespolupracuje s firmou SPOLGAS s.r.o. a na adrese Malkovského , P9 Letňany, 199 00 je už jiná firma (přejmenovaná) než ta která s firmou SPOLGAS s.r.o. spolupracovala. Paragon je vystaven na SPOLGAS s.r.o. prostě.
Volala jsem do firmy SPOLGAS kde mi to asi zvedl přímo pan Ing. Igor Brik. Oznámil mi, že pokud chci koruny musím do Mostu a že mi jinak koruny nedá a pak také, že mne podvedli v den prodeje prodejce PB obalu 10kg. neměl vůbec zálohu vyžadovat. Když jsem mu oznámil že do Mostu nepojedu, protože mi vzniknou vícenáklady na cestu na které jsem nebyl upozorněn, a že měl někdo převzít záruky z dřívějšího prodeje mi oznámil že mám smůlu. Oznámil mi že mne prodejce podvedl, a že neměl vyžadovat zálohu. Když jsem mu řekl, že on je na razítku vydavatele PB10KG a od této firmy chci 900,- Kč za obal ...se mi vysmál, chtít můžu ....se slovy " nechtějte mne na..at, a jděte s názorem do pr...e" Překvapil mne jednáním se zákazníkem.
Za 15min volal zpět s omluvou , to ovšem už mne nezajímal ten člověk. Nikdo se mnou tak jednat nebude , když má moje peníze a chci je zpět. Co víc, klesla úroveň slušného chování a nějaký cizí statní příslušník mne občana ČR nikam posílat nebude. To ať si děl doma u nich. Budu muset do Mostu pokud je chci. Most je 78km tam a 78km zpět....náklady na poh.hmoty jsou více jak průkazné.
Takže, koupil jsem náplň PB a obal PB 10kg se zálohou. Není a nechce nikdo v Praze, protože jsem to v Praze koupil, kdo by mi zálohu vrátil. Častka 900,- není položka pro 10 rohlíku , ale v dnešní době dost peněz.
Takže mi ji firma a její majitel SPOLGAS sro tady v Praze nevezme zpět a ani přejmenovaný prodejce na adrese Malkovského , P9 Letňany, 199 00 i když majitel nově přejmenované společnosti je podepsaný níže na paragonu ze dne 2.6.2017 (jak prodavačka přiznala, že je to šéf).
Nemyslím, že je to správný postup a ani správné jednání. Teď má někdo mojich 900,- a nikdo je nechce vrátit. V tomhle je ČR prohnilá jak 100letý strom a to ten strom na tom bude lépe.
Vím, že si bombu zase koupím jednou - ale teď ji nechci v zimě. To nemění nic na tom, že kdykoliv bych ji šel vrátit bude to stejné jako teď.
obal PB10kg , záloha na obal
...no prostě ji majitel nově přejmenované společnosti na adrese Malkovského , P9 Letňany, 199 00 měla vzít zpěz a to zvláště je-li na paragonu podpis majitele nynější přejmenované společnosti a ten by si to měl vyřídit se SPOLGAS sro. Jenže pokud mají neshody, nikdy to tak nedopadne. Nová společnost na adrese Malkovského , P9 Letňany, 199 00 měla převzít po dohodě SPOLGAS sro povinnosti na zálohách na obalech PB 2, 5 a 10kg. Pokud někdo podvedl SPOLGAS sro a mne a vydal zálohový doklad na adrese Malkovského , P9 Letňany, 199 00, měl by koruny vrátit a dostane zpět obal a je klid. No nebo je vyžadovat od SPOLGAS sro a ať si to vyřídí spolu jak chtí.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel zakoupil PB lahev s tím, že je zálohovaná s informací, kde má zálohu poté vyžadovat, je vůči němu za takovou informaci odpovědný ten, kdo mu ji poskytnul. To znamená, že v případě, pokud by nebylo možné lahev vrátit u toho subjektu, na který odkázal při prodeji prodávající, měl by vrácení umožnit sám. Popsaným způsobem totiž nelze na kupujícího spotřebitele přenášet problémy v obchodních vztazích, které snad vznikly mezi podnikateli.
Prodávající PB lahve je vůči spotřebiteli zodpovědný za škodu, která vznikla neúplnou nebo nesprávnou informací dle § 2950 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V tomto případě by se jednalo o náhradu škody ve výši zálohy za PB lahev.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.