Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Dne 19.12.2017 mi bylo doručováno doporučené psaní z ciziny a výzva byla vhozena do schránky. Další den jsem si tedy chtěl balíček převzít na poště, ale balík tam nebyl. Vedoucí pošty balík nenašel v systému a nikdo neví, kde je.
Doručovatelka tvrdí, že balík poslala z jiné právě na tuto poštu.
Nechápu, proč doručovatelka neuložila balík přímo na poště, kde má, když tato pošta spadá pod její rajón a paní zde ukládá několik dalších obcí, a proč na místo toho posílala zásilku z jiné pošty, kde ukládá balíky jen o několik dříve minut než zde.
Nikdo z dotázaných (vedoucí pošty, doručovatelky) mi nedokázal vysvětlit, kde se balík nachází a hází vinu jeden na druhého. Podle mě je na vině jednoznačně doručovatelka, která přebírá zodpovědnost vytisknutím výzvy k zásilce a zbavuje se jí jedině pokud balík oproti podpisu doručí, nebo pokud opět proti podpisu zásilku uloží na některé poště.
Doporučené psaní z ciziny
Kompenzace za ztracený balík v plné výši + odškodnění.
|
Tweet |
V tomto případě je možno reklamovat předmětnou službu. Dle poštovních podmínek odesílatel nebo adresát mohou do jednoho roku od podání u kterékoliv pošty reklamovat, že podnik nesplnil povinnost podle uzavřené smlouvy nebo že při poskytování poštovní služby vznikla škoda. Kvalitu poskytovaných služeb může zákazník poštovních služeb reklamovat u kterékoli pošty, spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Jen tak lze docílit plnění závazků Českou poštou a zkvalitnění jejích služeb.
Reklamaci doporučujeme uplatnit prokazatelně písemně, například na stránkách České pošty jsou k dispozici formuláře, prostřednictvím kterých je možno reklamaci uplatnit. Dle čl. 41 odst. 8 poštovních podmínek České pošty má podnik na vyřízení reklamace, kterou zákazník uplatnil podle příslušného článku, třicet dní.
Jestliže by v rámci reklamačního řízení nedošlo k nápravě, může se spotřebitel obrátit na Český telekomunikační úřad, který je dozorových orgánem České pošty dle § 3 odst. 2 písm. a) zákona č. 29/2000 Sb., o poštovních službách. Námitku k ČTÚ máte právo podat dle § 6a odst. 1 téhož zákona nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman