Počet nahlášených stížností: | 41 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 13.7.2017 se stala dopravní nehoda motocyklu s osobním autem. Ve zkratce: řidič motocyklu jel rovně po hlavní silnici a řidič osobního auta vyjížděl z boční silnice se značkou "STOP". Řidič osobního auta nedal přednost a zatarasil motocyklu cestu. Řidič motocyklu nestačil dobrzdit a narazil auto do zadního kola, poté motocykl spadl na pravou stranu.
Pojišťovně viníka byla událost ihned nahlášená. Viník svou vinu přiznal.
Dále násl. průběh korespondence:
Viník + poškozený: 13.07.2017 15:00
Čas dopravní nehody + oznámení na místě telefonicky (společně ve vozidle viníka).
Poškozený: ~22.08.2017 - příchod likvidátora
ČPP: 15.09.2017 - Zasílají dodatek k vyplnění
Poškozený: 20.09.2017 11:20 - Odeslán do systému vyplněný dodatek ze strany poškozeného
ČPP: 06.11.2017 14:00 - Zasílají vyjádření
Poškozený: 06.11.2017 20:43 - Zaslání odvolání
ČPP: 07.11.2017 10:08 - reagují na přijetí odvolání
ČPP: 12.12.2017 13:05 - vyjádření k odvolání
Dodatek a poznámky:
Nesmyslně dlouhá doba řešení.
Likvidátor navštívil pouze poškozeného, nikoliv viníka.
Pokud po poškozeném, příp. viníkovi pojišťovna cokoli potřebovala - okamžité/brzké dodání.
Komunikace ze strany pojišťovny: likvidátor se vám ozve do 3 prac. dnů -> 4. prac. den poškozený volá do ČPP a je "okřiknut", že mají ještě čas na to se ozvat.
2.11. volá poškozený do ČPP a ptá se, zda ještě něco nepotřebují a zda může hovořit s likvidátorem -> odpověď: likvidátor se vám ozve.. -> 6.11. vyjádření (neozval)
8.12. volá poškozený do ČPP a ptá se, zda může hovořit s likvidátorem (který viděl motocykl a potvrzoval způsobené škody) -> odpověď: nelze -> 12.12. vyjádření
Pojistné plnění z povinného ručení.
Pojišťovna by měla vyplatit poškozenému částku na opravu vozidla.
|
Tweet |
Pojišťovna má ze zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla povinnost nahradit poškozenému škodu způsobenou provozem vozidla uvedeného v pojistné smlouvě. Za škodu se považuje újma vzniklá poškozením věci a ušlý zisk. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Pokud spotřebitel s likvidací pojistné události nesouhlasí, měl by nesouhlas se šetřením pojistné události zaslat pojistiteli a požadovat znovu prošetření případu.
Nebude-li spotřebitel úspěšný, bude vhodné vyhledat právní služby a obrátit se na příslušný soud, případně je možné vymáhat škodu i po samotném škůdci (řidiči vozidla, který nedal přednost v jízdě). Je také možné se se škůdcem spojit a domluvit se na společném postupu. Škůdce by například mohl oslovit také mimsoudní řešení spotřebitelských sporů při ČOI, jelikož je s pojišťovnou ve smluvním vztahu, což je pro tuto variantu řešení podmínkou. Bližší informace viz https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group (dále jen Česká podnikatelská pojišťovna) se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení stížností. Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká podnikatelská pojišťovna shledává svůj vlastní systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný, v souladu s právními předpisy a závaznými standardy, které upravují vyřizování stížností pojišťovny.
Podání vůči České podnikatelské pojišťovně mohou být uplatněna dopisem, faxem, elektronickou poštou, datovou schránkou, telefonicky nebo osobně. Kontaktní informace naleznete na www.cpp.cz.