Počet nahlášených stížností: | 238 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 8 |
V lednu 2013 jsem dostal jako dárek voucher od EXIM TOURS na úhradu zájezdu s "neomezenou platností". V listopadu 2017 jsem ho chtěl využít při úhradě splátky zájezdu, plnění však bylo odmítnuto z důvodu, že EXIM již zrušil platnost těchto časově neomezených voucherů.
Informace je na stránkách EXIMu, ovšem poměrně skrytá a poněvadž jsem v mezidobí o cestování s touto ck neuvažoval, neměl jsem důvod se na jejich stránky dívat. Nehledě na to, že informace nebyla uveřejněna na úvodní stránce, ale poměrně skrytě uvnitř menu.
EXIM sice nabízí uznání voucheru v případě doložení stvrzenky o nákupu, tu už ovšem dárce dávno nemá (a obvykle se stvrzenka nepředává obdarovanému zároveň s dárkem). Dárce také během doby nedostal žádné oznámení o chystaném ukončení platnosti voucheru.
Veškerá komunikace (maily) s EXIMem byla bezvýsledná a mohu ji doložit.
dárkový poukaz č. DP120518 ze dne 11.1.2013 v hodnotě 2 000,00 Kč, bez omezení platnosti
Uznání tohoto voucheru a umožnění použití jako splátku zakupovaného zájezdu.
|
Tweet |
Zakoupením dárkového poukazu, uzavírá spotřebitel s podnikatelem smlouvu, jejíž součástí jsou i smluvní podmínky, se kterými tímto souhlasí. Smlouva je dvoustranný akt, který zakládá práva a povinnosti oběma stranám.
Pokud na vystaveném poukazu nebyla uvedena žádná informace o době jeho platnosti, ani spotřebitel nebyl při uzavírání smlouvy o omezené platnosti poukazu nijak informován, platí, že dle § 1759 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, smlouva strany zavazuje, lze ji změnit nebo zrušit jen se souhlasem všech stran, anebo z jiných zákonných důvodů. Společnost by měla povolit vyčerpat zakoupený poukaz, případně vrátit cenu za nevyčerpané poukázky. Požadavek na předložení dokladu pokládáme za nepřípadný, neboť dárkové poukazy jsou ze své podstaty přenosné a proto jej může uplatnit i jiná osoba, než ta, která jej zakoupila.
Nebude-li možné vyřešit spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.