Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 11. 12. 2017 jsem na stránkách www.vyprodej.cz objednal zboží v hodnotě 1192 Kč. Hned mi přišel email s potvrzením objednávky, ale bez jakýchkoli dalších informací. Naštěstí jsem peníze neposlal předem, ale objednal jsem na dobírku. Dne 15. 12. 2017 přijela pošťačka a dovezla mi balík na dobírku. Posílá jiné věci jen né to co jsem si objednal. V balíku bez faktury chyběly ponožky. Místo otvíráku na víno, otvírák na konzervy. Místo multifunkční skládací vojenské lopatky, dětská lopatka. Místo ručního posilovače, gumoví kroužek. To vše zabaleno v černém pytli na odpadky. Katastrofa. Telefon je stále nedostupný, na mail nikdo nereaguje. Ptal jsem se kolegu ze Zásmuk a ten ho nezná. Jsou to podvodníci.
Posílá jiné věci jen né to co jsem si objednal.
Odstoupení od smlouvy. Výměna zboží osobně v Zásmukách.
|
Tweet |
Bylo-li odstoupeno od kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů bez udání důvodu, má prodávající povinnost vrátit spotřebitelovi všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebitelovi dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží bylo prodávajícímu odesláno. Jak již ale uvedl spotřebitel v popisu stížnosti, zboží bylo prodávajícímu již doručeno. Prodávající je tak povinen vydat spotřebitelovi peněžní prostředky, které od něj přijal v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy. Neučiní-li tak ve výše uvedené lhůtě, má spotřebitel navíc možnost žádat zákonný úrok z prodlení.
Pokud bylo takto odstoupeno od smlouvy, ale podnikatel stále nevrátil spotřebitelovi peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.