Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Dobrý den,
já i můj přítel jsme byli zákazníky operátora T-Mobile. Na jaře tohoto roku telefonicky oslovil telefonista z Vodafone mého přítele s výhodnou nabídkou tarifu, ale on namítal, že má u T-Mobile smlouvu a musel by tím pádem platit pokutu za předčasné ukončení této smlouvy. Pracovník Vodafone mu nicméně řekl, že v rámci změn smluvních podmínek u všech operátorů (kvůli zrušení roamingu atd) je možné do určitého data (tuším že asi polovina června 2017, kdy se roaming v Evropě rušil) nesouhlasit s novými podmínkami ve smlouvě a odstoupit od ní bez toho, aby T-Mobile měl nárok na tuto pokutu. Přítel samozřejmě nabídky využil (nejprve kontaktoval T-Mobile, kde mu výhodnější tarif nenabídli), zeptal se zda by bylo možné udělat stejnou nabídku i mě a operátor mu řekl, že ano.
Pracovník callcentra z Vodafone se mi tedy telefonicky ozval, řekl, že vzhledem k tomu, že jsem studentka, tak budu mít tarif ještě výhodnější a celou změnou mobilního operátora mě telefonicky a přes SMS zprávy provedl, řekl přesně co mám dělat (do kdy zajít na pobočku Vodafone a co jim tam mám říct). Byla jsem dost opatrná a zeptala jsem se opakovaně jestli opravdu nebudu nikomu nikde nic platit a bylo mi řečeno že nikoli, že na toto v rámci změny smluvních podmínek mám právo. Smlouvu jsem v T-Mobilu ukončila co nejdříve, jak mi Váš operátor poradil a od července 2017 jsem tedy zákazníkem Vodafone, a.s.
Minulý týden mi ovšem zavolali z MBA Finance s tím, že můj dluh 2 308 Kč vůči společnosti T-Mobile Czech Republic a.s. narůstá a že se tak děje z důvodu nezaplacení smluvní pokuty za předčasné ukončení smlouvy. Upomínkový dopis mi prý přišel (všem na adresu, kde už nebydlím).
Následně jsem volala jak do T-Mobilu, tak do Vodafone a bylo mi řečeno, že výše uvedená nabídka a možnost bezplatného odstoupení neexistovala a že nikdo o ničem takovém neví. Telefonista mi řekl, že v mích (ani mého přítele) záznamech nic takového nevidí a že jediná možnost je napsat email na pece@vodafone.cz a že dohledají nahrávané hovory z května/června tohoto roku. To jsem udělala a přišla mi odpověď, že nahrávky uchovávají jen 2 měsíce a že se moje reklamace zamítá.
Nevím, jak je možné aby mě nějaká pracovník callcentra přesvědčil pod milnou záminkou abych k nim přešla a zpětně nikdo o ničem neví. Po deseti letech jsem odešla od T-mobile s tím, že ušetřím 250Kč měsíčně a nyní mám platit vymahačské společnosti ačkoli jsem jednala přesně tak, jak mi poradili. Cítím se opravdu podvedena. Příteli zatím žádná pokuta nepřišla, což úplně nechápu, když prošel stejnou změnou operátora jako já. Bojí se tam nicméně zavolat, aby nakonec nechtěli platit i od něj.
S přáním hezkého dne, Terezie Němcová
Úhrada mého dluhu u MBA FInance v plné výši.
|
Tweet |
Pokud byl při nabízení služby sdělen spotřebiteli nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele na úseku komunikací provádí Český telekomunikační úřad. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušuje zákon o ochraně spotřebitele, je vhodné podat podnět tomuto úřadu.
Dozorový orgán je oprávněn požadovat po podnikateli, aby ve správním řízení prokázal správnost skutkových tvrzení v souvislosti s obchodní praktikou, jestliže se takový požadavek s ohledem na oprávněné zájmy podnikatele a kteréhokoliv účastníka řízení jeví vzhledem k okolnostem daného případu jako přiměřený. Pokud podnikatel nepředloží požadované důkazy nebo pokud dozorový orgán považuje důkazy předložené za nedostatečné, považují se skutková tvrzení za nesprávná.
Ustanovení § 63 odst. 6 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, které upravuje právo účastníka smlouvu o poskytování služeb elektronických komunikací vypovědět bez sankce ke dni nabytí účinnosti změny smluvních podmínek, pokud s touto změnou účastník nesouhlasí, ve svém závěru stanoví, že právo ukončit smlouvu nevzniká, pokud dojde ke změně smlouvy na základě změny právní úpravy. Novou právní úpravu musí respektovat každý, jak zákazníci, tak i operátoři, kteří mají povinnost své podmínky uvést do souladu s novou úpravou.
Dobrý den, paní Němcová,
při přenosu čísla do naší sítě je vždy třeba, aby se zákazník dohodl na ukončení smlouvy a vypořádání závazků u původního operátora. Do tohoto jednání jako nový operátor nemůžeme zasahovat. Naši pracovníci mohou podávat informace o službách Vodafonu, ale nemají přístup do systémů jiných operátorů, proto nemohou znát přesné informace o smlouvě u původního operátora a o podmínkách její výpovědi.
Pokud zákazník podá výpověď z důvodu zhoršení podmínek, operátor rozhodne, zda takovou výpověď uzná za oprávněnou či nikoliv. Pokud ano, umožní odstoupení od smlouvy bez doúčtování odškodnění. Podle Vašeho popisu T-Mobile umožnil odstoupení za standardních podmínek s doúčtováním pokuty. Jestliže s touto pokutou nesouhlasíte a trváte na výpovědi kvůli zhoršení podmínek, je třeba situaci řešit se společností T-Mobile.
S přátelským pozdravem
Martina Bakerová
Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, pokutu jsem již zaplatila, protože spravedlnosti se evidentně nedočkám. Byla moje chyba, že jsem vašemu pracovníkovi důvěřovala. Těžko říci, zda z mého přestupu k vám měl provizi, nebo co ho vedlo k tomu, mne takhle sprostě podvedl. Po telefonu již s vámi nebudu nikdy nic řešit a moc se těším, až mi skončí smlouva a odejdu od vás. Naprostá neochota řešit jádro problému, což je naprosté lhaní vašeho pracovníka, je známkou toho, že máte máslo na hlavě. Doufám, že vám nenaletí více lidí. Navíc máte evidentně nepořádek ve svých klientech, protože můj přítel, o kterém jsem psala a který udělal naprosto to stejné jako já ve stejnou dobu, k vám volal a bylo mu řečeno, že o něm nemáte záznamy jako o klientovi již několik let.