Společnost


ENVONA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:139
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#20366Zneužití zneplatněné plné moci

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

27 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.12.2017, před 7 lety

Jiří Sekereš

Znění stížnosti

- 5. 12. byl otec kontaktován podomní prodejkyní a následně s ním byla sepsána smlouva s funkcí plné moci (pochopitelně byl do podpisu obratně vmanipulován ujištěním, že nejde o nic závazného, jen přihlášku k odběru informací o nejlevnější nabídce)
- 5. a 6. 12. proběhly telefonické rozhovory vedoucí k dohodě o odstoupení, otec byl ujištěn, že k odstoupení dojde, ale pro jistotu nechť zašle písemnou odhlášku
- 7. 12. odesláno zrušení smlouvy
- 8. 12. SMS potvrzení od České pošty, že dopis byl doručen adresátovi

- 12. 12. (dopis nám dorazil zřejmě 13. nebo 14.) potvrzuje Envona písemně, že jí 12. 12. dorazilo naše zrušení smlouvy a milostivě nám vyhovuje jménem jednatele Keperta

- 27. 12. společnost Centropol otce žádá telefonicky o potvrzení smlouvy o dodávkách elektrické energie a zemního plynu, která byla sjednána na otcovo jméno společností Envona na základě plné moci, a to dne 11. 12. 2017. Pokud o smlouvu nemáme zájem, nechť toto oznámíme písemně formulářem, který je ke stažení na stránkách Centropolu.

Soudíme nyní, že otcova plná moc byla použita společností Envona vědomě i přes jeho výslovný zákaz. Argument, že žádost o zrušení plné moci Envoně dorazila až 12. 12. 2017, přestože z dodejky České pošty je zřejmé, že k tomu došlo již 8. 12. 2017, bude pravděpodobně lživý, což by znamenalo, že smlouva sepsaná 11. 12. 2017 otcovým jménem byla sepsána nezákonně.

Obáváme se, že i přes vše výše zmíněné se společnost Envona bude snažit uplatnit sankci uvedenou v původní smlouvě, na základě které může požadovat 3000,- Kč v případě odmítnutí nabídky "výherce výběrového řízení" - zde výše zmíněný Centropol - naší domácností.


Produkt

"přihláška" - rámcová smlouva a plná moc k provedení "výběrového řízení" a sepsání smlouvy s výhercem výb. říz. - dodavatelem energií


Požadované řešení

Zrušit veškeré právní závazky mezi naší rodinou, podvodnou společností Envona a samozřejmě také společností Centropol, o jejíž služby jsme nikdy zájem neprojevili a nemáme jej ani nyní.
Exemplární potrestání společnosti Envona za zneužití zneplatněné plné moci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2017 06:45, před 7 lety

Ze zákona lze odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti, bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od uzavření smlouvy. Podnikatel musí spotřebitele písemně poučit především o jeho právu na odstoupení. Pokud tak neučiní, platí lhůta delší, a to jeden rok a 14 dnů. Pokud poskytne poučení dodatečně, začne běžet od tohoto okamžiku ona 14denní lhůta.

Oznámení o odstoupení by mělo mít písemnou formu a být zasláno podnikateli na adresu uvedenou v poučení. Podstatné je, že pro dodržení lhůty pro odstoupení stačí, bylo-li oznámení nejpozději poslední den lhůty odesláno.

Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rady-a-informace-prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu-2/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.1.2018 20:45, před 7 lety

Vážený pane Sekereši

Vaši záležitost jsme důkladně prostudovali a z podkladů vyplývá, že Váš otec dne 5. 12. 2017 uzavřel s naší společností smlouvu, jejímž podpisem osvědčil vážný zájem na získání výhodnějších podmínek pro dodávky energií, které budou vhodnější než u současného dodavatele energií. Zároveň pan Sekereš téhož dne naši společnost zmocnil k plnění předmětu této smlouvy.

Následně dne 8. 12. 2017 pan Sekereš od předmětné smlouvy řádně odstoupil a odvolal udělenou plnou moc, nicméně v mezidobí, než bylo toto odstoupení společnosti ENVONA s.r.o. doručeno a řádně zprocesováno, mu byl v rámci výběrového řízení vybrán nový dodavatel Centropol.

Vážený pane Sekereši, mohu Vás ujistit, že v posuzovaném případě nedošlo v žádném případě k podvodnému jednání, udělená plná moc nebyla nijak zneužita a společnost ENVONA s.r.o. nebude požadovat žádnou sankci ani pokutu.

Skutečnost, že nově vybraný dodavatel Centropol započal ve vztahu k Vám proces verifikace a schvalování uzavřené smlouvy je tak dílem sledu popsaných událostí, nikoli úmyslného protiprávního jednání, jak se domníváte.

Jelikož byla plná moc ze strany Vašeho otce řádně odvolána, společnost ENVONA s.r.o. v současné době není oprávněna za Vašeho otce nijak jednat, a to ani ve vztahu k vybranému dodavateli Centropol.

Tímto tedy opětovně potrzujeme, že sjednaná smlouva se společností ENVONA s.r.o. byla řádně ukončena, stejně jako udělená plná moc, a pouze Vám můžeme doporučit, abyste v případě zájmu o zachování současného dodavatele energie v rámci procesu verifikace smlouvy tuto skutečnost vybranému dodavateli řádně sdělil, případně smlouvu s vybraným dodavatelem dle ustanovení § 11a odst. 3 energetického zákona bez jakýchkoli sankcí vypověděl.

Doufám, že tímto je celá záležitost vyřešena k Vaší spokojenosti.

S pozdravem
Žaneta Dušková, vedoucí oddělení zákaznické péče
ENVONA s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
24.1.2018 08:49, před 7 lety


Jiří Sekereš

Hodnocení:

Komentář: Vážená paní Dušková,
děkuji za Vaše oficiální vyjádření, nemám dalších připomínek.

S pozdravem
Jiří Sekereš