Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#20370Neuznání reklamace myši Mad Catz R.A.T 8

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 24 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.12.2017, před 7 lety

Ondřej Zelený

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 12.12.2017 jsem byl reklamovat myš z důvodů občasného vynechávání bočního tlačítka. Na místě mi bylo oznámeno, že se jedná nejspíše o výrobní vadu a že firma již zanikla a bude následovat buď výměna zboží za nový kus nebo vrácení peněz.

Dne 19.12.2017 mi přišla odpověď:

Vážený zákazníku,
dovolujeme si Vás oslovit v rámci Vaší reklamace ASRE17445880, kde po bližším prozkoumání ze strany autorizovaného servisního střediska bylo zjištěno, že případ nelze řešit v rámci výrobcem uznávaných záručních podmínek, ale je pouze možné řešit celou věc dále jako mimozáruční opravu. Mimozáruční opravu je nutné uhradit z Vaší strany, přičemž suma v tomto konkrétním případě je 390 Kč vč. DPH.
Mechanicke poskozeni bocniho tlacitka. CN 390 kc vc. dph na zakaznika / dotovana cena.

Tato odpověď mě příliš neuspokojila. K myši nebyl přiložený manuál v češtině, ale v angličtině. V manuálu nebylo popsáno, jak přesně s myší zacházet aby nedošlo k takovémuto poškození. Myš jsem vždy přenášel v originální krabičce aby nedošlo k jejímu poškození. Myš jsem používal stejně jako od jiných výrobců a tato závada se mi u nich nikdy nestala. Též jsem hledal na stránkách dodavatele "autorizované servisní středisko", ale pro tohoto výrobce není. Ten samý den, tedy 19.12.2017 jsem odpověděl:

Dobrý den,
nesouhlasím s vyjádřením o neuznání reklamačních podmínek. Myš Mad Catz R.A.T 8 byla zakoupena za účelem používání a s ohledem na její vysokou kvalitu zpracování. Závada tlačítka vznikla při jejím používání. Myš v tomto stavu neni plnohodnotně funkční, což je důvodem reklamace.
Žádám o zaslání protokolu z přezkoumání v autorizovaném servisním středisku. Při dalším jednání se obráním i na Českou obchodní inspekci.


Prosím o pomoct. Děkuji.


Produkt

Myš Mad Catz R.A.T 8


Požadované řešení

Výměna zboží na nový kus nebo vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.1.2018 15:00, před 7 lety

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.

Pokud se vada projeví později (tj. po 6 měsících od převzetí věci) a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.3.2018 22:13, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.