Počet nahlášených stížností: | 129 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Asi v září - říjnu t.r. jsem byl na vaší pobočce v Praze 6, ul. Bělohorská oznámit úmrtí otce, který měl s vaší pojišťovnou uzavřenu smlouvu na přívěsný vozík.
Domníval jsem se, že je to jako syna zesnulého moji povinností, a že smlouva úmrtím pojištěného zaniká.
O co jsem byl však překvapen, když jsem obdržel opakovaně dopis (naposledy ze dne 4.12.2017) z Brna od vedoucí týmu správy NŽP Jany Tvrdé, která od mne požaduje usnesení o dědictví, kopii technického průkazu a vyhrožuje mi (aniž bych já měl s vámi jakýkoliv smluvní vztah), že jestli dokumenty nedodám do 15 kalendářních dnů, že nebude mé žádosti vyhověno.
Úmrtní list (nebo parte již si nepamatuji) jsem předložil na vaší pobočce na Bělohorské.
Bydlím na stejné adrese jako zesnulý otec a též jméno a příjmení je stejné.
Prosím o vysvětlení.
Korespondence vedoucí týmu správy NŽP Jany Tvrdé
Výpověď smlouvy (kdykoliv) a neposílat mi výhružné dopisy, když nemám s vaší pojišťovnou žádný smluvní vztah.
|
Tweet |
Z všeobecných obchodních podmínek České pojišťovny a.s. vyplývá, že v situaci, když zemře vlastník vozidla, který je současně i pojistníkem, vstupuje do jeho práv a povinností dědic vozidla na základě pravomocného rozhodnutí soudu v dědickém řízení. Do doby nabytí právní moci rozhodnutí o dědictví vstupuje do práv a povinností pojistníka osoba, která vozidlo oprávněně užívá.
Zánik pojištění pak nastává dnem, kdy pojistník, jeho dědic, právní nástupce nebo vlastník vozidla, je-li osobou odlišnou od pojistníka, oznámil pojišťovně změnu vlastníka pojištěného vozidla. Doklady tedy pojišťovna požaduje partně k prokázání změny vlastníka pojištěného vozidla.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená pane Charanzo,
děkujeme za Váš podnět, na základě kterého jsme přistoupili k prošetření celé záležitosti.
S ohledem na ochranu osobních údajů a dále na povinnost mlčenlivosti, která je nám zákonem o pojišťovnictví uložena, Vám bude v co nejkratším možném termínu zasláno vyjádření na Vaše kontaktní údaje.
S pozdravem
Tým klientské spokojenosti
Česká pojišťovna a.s.
Případné dotazy Vám rádi zodpovíme prostřednictvím e-mailové adresy stiznosti@ceskapojistovna.cz Rovněž nás můžete písemně kontaktovat na naší korespondenční adrese Česká pojišťovna a.s., Tým klientské spokojenosti, P.O.Box 305, 659 05 Brno.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.