Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V e-shopu youth4u.cz jsem objednal pánskou značkovou mikinu Adidas. Po vložení do košíku jsem zadal platební údaje a provedl platbu předem kreditní kartou. Vše v českém jazyce. Po zaplacení mi byla na e-mail doručena zpráva, tentokrát v anglickém jazyce, že platba proběhla úspěšně a zásilka je expedována. Žádná kopie objednávky pouze její číslo. Po doručení zásilky jsem zjistil, že neobsahuje objednané zboží, pouze jakousi napodobeninu nějaké bundy značky Adidas. Kvalita naprosto příšerná, velikost XL odpovídá spíše velikosti XS.
Objednané zboží:http://www.youth4u.cz/zna%C4%8Dkov%C3%A9-adidas-paper-print-hood-mikiny-rol%C3%A1ky-svetry-ugr6y33gd63d-p-3283.html
Celý e-shop působí jako český, nicméně až po zaplacení je zřejmé, že se jedná o čínský původ.
Objednaný model pánská Mikina ADIDAS PAPER PRINT HOOD
Místo objednaného zboží jsem obdržel naprosto odlišný produkt, který neodpovídá kvalitě, velikosti a už vůbec ne uhrazené částce. Ideální řešení je navrácení peněz, ale nedělám si iluze. Rád bych tímto varoval ostatní před nákupem v tomto e-shopu.
|
Tweet |
Pokud zmiňovaný e-shop jakýmkoli způsobem míří a cílí i na české spotřebitele, použije se pro zakoupené zboží režim českého platného práva.
Má-li věc vady, může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci, případně její části (pokud se vada týká pouze součásti věci). Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné. Není-li to možné, může spotřebitel odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.
Odstoupit od kupní smlouvy je také možné, pokud prodávající porušil smlouvu podstatným způsobem. Podstatné je dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. V ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není. Podstatným porušením by bylo, pokud by byl například dodán padělek zboží.
Ochranu práv duševního vlastnictví má jako dozorový orgán na starosti úřad Celní správy. Na tento úřad je možné se obracet s konkrétními podněty, pokud se setká spotřebitel s prodejem padělaného zboží či jeho nabídkou, a to prostřednictvím jejich internetových stránek zde: https://www.celnisprava.cz/cz/o-nas/kontakty/Stranky/internetova-kriminalita.aspx
Před nákupem prostřednictvím neznámého eshopu doporučujeme daný obchod prověřit přes webovou adresu www.dtest.cz/eshopy. Na tomto webu zjistíte, kdo je provozovatelem webu, na kterém funguje eshop a další informace, která Vám mohou pomoci při rozhodování, zda u prodávajícího nakoupit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.