Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
1) Podal jsem reklamaci mobilního telefonu. Zamítnutí reklamace trvalo přesně 29 dní - 30-tý den vycházel na sobotu. Byl mi zaslaný mail o neuznání reklamace a informaci, že zasílají zpět na mou adresu (15.12.2017). Zásilku odeslali na mou adresu až 28.12.2017. Naúčtován poplatek 99kč za zaslání na mou adresu s tím jsem souhlasil.
2) Na dokladu nikde není vidět, že se jedná o distribuci EU.
Samsung J5 2017
1) Vrácení poštovného 99kč. Jelikož odeslání tohoto telefonu trvalo dalších cca 13 dní od zaslání informačního mailu. Přitom odeslání mělo proběhnout bezprostředně po zamítnutí reklamace.
2) Vrácení peněz za telefon jelikož s dokladu není nikde poznat, že se jedná o distribuci EU (mohu zaslat sken). Tuto informaci jsem zjistil až při reklamaci. Díky tomu, že jsem o této informaci jsem nevěděl jsem nemohl vrátit telefon ve lhůtě 14 dní. Při zjištění této informace jsem požadoval i slevu - zamítnuta - či možnost vrácení s tím že mi naúčtují něco na způsob pronájmu - zamítnuta.
Prý tuto informaci měli napsanou před koupi - asi jsem jí přehlídl.
|
Tweet |
Prodávající je v rámci řádného vypořádání reklamace povinen zboží minimálně ve 30. den lhůty k vyřízení reklamace odeslat. Tuto povinnost má i v situaci, kdy reklamaci zamítá. Jestliže zboží není v rámci 30 denní lhůty k vyřízení reklamace alespoň odesláno, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit na základě § 19 odst. 3 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v kombinaci s § 2002 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Další informace a interaktivní formulář lze nalézt zde: https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.