Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, 30.11 jsem kupovala pánské boty které měli být dárkem k Vánocům. Bohužel se ukázalo, že jsou velké a tak jsem je chtěla vrátit. Nepožadovala jsem vrácení peněz a chtěla si vybrat jinou velikost. Bohužel mi personál sdělil, že je nelze vymenit jelikoz je je údajně nepustí systém. Musela bych prý boty koupit v prosinci ačkoliv jsem dodržela lhůtu 30 dnů. Obsluha byla velmi nepříjemná a arogantní. V tomto obchodě už si boty určitě nekoupím. Pobocka Futurum Hradec Králové.
Výměna za jine boty
|
Tweet |
Při vrácení zboží, které bylo zakoupené v běžném kamenném obchodě, neexistuje zákonné právo cokoliv vrátit zpět bez udání důvodu. Možnost vrátit či vyměnit zboží je ve velkých obchodech sice obvyklá, není to však povinností podnikatele. Na výměnu či vrácení zboží spotřebitelce tedy ze zákona neplyne právní nárok, jedině kdyby to prodejce garantoval nad rámec zákona ve svých obchodních podmínkách. Pokud se prodejce zavázal při uzavírání kupní smlouvy v prodejním či reklamačním řádu či na účtence, že lze zakoupené zboží vyměnit či vrátit ve lhůtě 30 dnů ode dne zakoupení, pak je povinen svůj závazek splnit.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.