Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Po konzultaci s dtestem se na vás obracím s žádostí o pomoc, došlo k Porušení §19 odstavce 1 zákona o ochraně spotřebitele §24 odstavce 7 písmena V ve spojení s odstavcem 14 v písmeni C.
Dne 13.7.2017 jsme zakoupila v ulici Osová 2 v Brně kočárek Adamex aspena grand Prix. Po dvou měsících jsem zjistila, že na pravé straně kočárku v místě spoje obou polovin rámu zcela chybí oddělovací podložka, která brání mechanickému odírání rámu při skládání a rozkládání.
Tuto vadu jsem sice neprodleně reklamovala dne 14.9.2017 a reklamace mi byla uznána a vyřešena opravou, nicméně při opravě došlo technikem k našroubování šroubu osy levého předního kola obráceně, což způsobilo následné opakované mechanické poškozování (odírání) laku na rámu při skládání a rozkládání kočárku.
Tuto vadu jsem reklamovala 23.10.2017 a dne 22.11.2017 mi byl kočárek vrácen s tím, že šroub byl obrácen do správné polohy, nicméně do dnešního dne jsem neobdržela od společnosti vyjádření o způsobu vyřízení první ani druhé reklamace, přičemž z vyjádření, které jsem při tomto obdržela a které je podepsáno p. Ivem špukem vr a opatřeno razítkem babynova, nijak nevyplývá, že by se vztahovala k předmětnému kočárku, ani předmětné reklamaci, ani k reklamované vadě, ani k osobě prodejce, pouze konstatuje nesprávnou manipulaci zákazníkem, jakkoliv je zřejmé, že uvedené poškození vznikne právě při manipulaci dle návodu k použití kočárku, strana 14, odstavec ,, rozkládání a skládání rámu kočárku,,.
Dne 4.12.2017 byl společnosti doporučeně zaslán dopis o odstoupení od smlouvy. Společnost dopis nevyvedla a 27.12.2017 se mi dopis vrátil zpět ( §573 občanského zákoníku).
Po konzultaci s dtestem, kde jsem predplatitelkou, se na vás obracím s žádostí o pomoc.
Děkuji, s pozdravem Naďová Lucie
Kočárek Adamex aspena grand Prix
Odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.
|
Tweet |
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy. Pokud tak neučiní, dopouští se správního deliktu, za který mu hrozí pokuta od České obchodní inspekce.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.