Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
při objednání zboží https://www.alza.cz/onkyo-tx-nr656-cerny-jamo-s-628-hcs-cerne-d5168320.htm za 28 000,-Kč s DPH, které jsem objednal 22.12.17 a tentýž den zaslal expresní platbu, kterou mi opravdu připsali na historii objednávky 27.12.17 (ráno) mi stále nepřišlo vůbec nic. Tedy po kontaktování obchodu mi bylo sděleno jen mailem k dotazu na objednávku kdy bude dodána, když mi jeden z produktů uvádí jako rezervováno a druhý produkt skončil přesně toto: "Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu.
Aktuálně pracujeme na co nejrychlejším doručení Vaší objednávky. Konkrétní termín Vám potvrdíme emailem, jakmile dojde k předání zásilky do přepravy. Prosíme, vyčkejte na tuto zprávu a následné kontaktování ze strany přepravní společnosti. Máte-li zvoleno doručení na naši pobočku nebo do AlzaBoxu, dáme Vám SMS zprávou vědět ihned, jakmile bude pro Vás zboží nachystané k vyzvednutí.
Věděli jste, že?
Stav Vaší objednávky můžete po přihlášení sledovat pod Vaší registrací zde.
U dopravců, kteří podporují online sledování balíčků, Vám ihned po předání zásilky zobrazíme také číslo balíku. Budete mít stále přehled.
Při dodání zboží na Vaši adresu můžete pro bližší informace využít přímo kontaktů na přepravní společnosti zde.
Děkujeme za pochopení
Jan Vepřek - Alza.cz
Obchodní podpora"
Upřímně nevím jak dlouho pan Vepřek dělá obchodní podporu, ale jelikož jsem obchodní zástupce, nikdy bych si nedovolil zkopírovat text který může napsat komukoliv a přitom nic neřeší a nevysvětluje rozhořčenému zákazníkovi, který se ptá po zboží jenž si zaplatil, a VŠUDE je uváděno jako "dodání zítra na adresu" (u produktů zvlášť i kompletu jak jsem objednal). Přičemž tedy asi platí jen pro nové objednávky, nebo nechápu co se děje, když objednávka prostě neprošla. Nevím, zda si Alza může dělat co chce, ale držet mé peníze bez jasného vyjádření ke zboží mi příjde jako velmi nepříjemné. Už jsem zvažoval kontaktovat ČOJ. Ovšem nevím do jaké míry je to jejich kompetence.
ONKYO TX-NR656 černý + Jamo S 628 HCS černé
Zaslání zboží/ vrácení platby a možná by bylo dobré vyměnit pana Vepřka za někoho co se podívá i na číslo objednávky a zboží co zákazník objednal a napíše mu větou kde je problém...
Veškeré iluze a důvěru co jsem k tomuto obchodu měl jsou pryč, takže chci jen vyřešit tuto záležitost a příště budu objednávat již u konkurence i kdyby to bylo dražší.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.