Společnost


Electro World s.r.o.

Počet nahlášených stížností:169
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 62 stížnostech.

#2042Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 rok 7 měsíců 15 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
29.01.2014, před 11 lety

Vladimír Provalil

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 21. 6. 2013 jsem zakoupil v kamenné prodejně Elektro World (provozovna Zlín) USB flash disk zn. SONY 32 GB. Po několika měsících poměrně intenzivního používání a tedy zapojování a odpojování došlo k popraskání plastového obalu a to v místě, které bývá zasunuto v USB portu. Nakonec se v jednom místě plast vylomil (chybí asi 2x1 mm). Protože jsem se obával, že záhy praskne další část, tak jsem dne 26. 1. 2014 uplatnil reklamaci na toto zboží s tím, že jsem USB disk používal v souladu s jeho určením a s náležitou opatrností a přesto je krycí plast poškozený. Pracovník reklamačního oddělení reklamaci přijal s tím, že mi bude do 30 dnů oznámen výsledek. Dnes, tj. 29. 1. 2014 jsem byl informován prostřednictvím SMS o zamítnutí reklamace. Dostavil jsem se do prodejny a žádal vysvětlení. Pracovník na místě telefonicky kontaktoval subdodavatele (DISKUS spol. s r.o., konkrétně p. Vranovského, tel. 737 276 365) a předal mi jej, abych se s ním domluvil. Tento člověk mi oznámil, že reklamaci zamítli z důvodu poškození plastové části USB a na tu se reklamace podle něj nevztahuje (mechanické poškození). Vysvětlil jsem mu, že v oboru informačních technologií pracuji celý život (je mi 53) a vím, jak se má s touto technikou zacházet a že zcela evidentně praskl obal v místě namáhání (zasouvání) a je to zkrátka nekvalitním provedením tohoto zboží. USB disk se vždy do počítače zasouvá s určitým tlakem a rámeček je namáhán vždy a u každého modelu. Předpokládal jsem, že pouzdro je tomu přizpůsobeno a zacházel jsem s ním zcela obvyklým způsobem. Nicméně moje námitky nevzal vůbec v úvahu a sdělil mi, že i kdybych jim to poslal zpátky, tak mi to budou trvale odmítat a vracet.
Prosím o pomoc a radu, jak se mám bránit. Vypracování znaleckého posudku by vzhledem k ceně samotného USB disku (700,- Kč) bylo zřejmě další navyšování nákladů spojených s pořízením. Vadí mi arogance řetězců vůči zákazníkům a proto jsem se rozhodl kontaktovat vás a doufám, že mě v této věci podpoříte.


Produkt

USB Sony 32 GB STYLEG


Požadované řešení

Přál bych si vrácení peněz, protože jsem již zakoupil jiný model u jiného prodejce. Nicméně rád přijmu alespoň výměnu vadného zboží za nové nebo možnost zakoupení jiného výrobku ve stejné ceně.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.2.2014 10:40, před 11 lety

Za vady na výrobku odpovídá kupujícímu pouze prodejce, který není vázán ani vyjádřením výrobce, dodavatele ani autorizovaného servisu. Zároveň je povinný v případě zamítnutí reklamace takové zamítnutí řádně písemně odůvodnit. Pokud se tak nestalo, může kupující podat podnět České obchodní inspekci pro porušení § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.
V případě, že je zde spor o příčinu vady, lze skutečně k jejímu posouzení využít služeb soudního znalce, který v rámci posouzení vady vypracuje i znalecký posudek.
Pokud dá znalec za pravdu kupujícímu, může uplatnit vůči prodejci i nárok na proplacení nákladů spojených s reklamací dle § 598 občanského zákoníku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.6.2014 10:03, před 11 lety

Bohužel se společnost Electro World s.r.o. nerozhodla využít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Spotřebitelé mají nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným případným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.6.2015 14:58, před 10 lety

Na žádost společnosti jsme stížnost znovu otevřeli, aby mohla připojit své vyjádření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.9.2015 17:35, před 9 lety

Společnost Electro World s.r.o. již nevyužila možnosti reagovat, stížnost proto opětovně uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
14.9.2015 17:36, před 9 lety


Vladimír Provalil

Hodnocení: