Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 21. 6. 2013 jsem zakoupil v kamenné prodejně Elektro World (provozovna Zlín) USB flash disk zn. SONY 32 GB. Po několika měsících poměrně intenzivního používání a tedy zapojování a odpojování došlo k popraskání plastového obalu a to v místě, které bývá zasunuto v USB portu. Nakonec se v jednom místě plast vylomil (chybí asi 2x1 mm). Protože jsem se obával, že záhy praskne další část, tak jsem dne 26. 1. 2014 uplatnil reklamaci na toto zboží s tím, že jsem USB disk používal v souladu s jeho určením a s náležitou opatrností a přesto je krycí plast poškozený. Pracovník reklamačního oddělení reklamaci přijal s tím, že mi bude do 30 dnů oznámen výsledek. Dnes, tj. 29. 1. 2014 jsem byl informován prostřednictvím SMS o zamítnutí reklamace. Dostavil jsem se do prodejny a žádal vysvětlení. Pracovník na místě telefonicky kontaktoval subdodavatele (DISKUS spol. s r.o., konkrétně p. Vranovského, tel. 737 276 365) a předal mi jej, abych se s ním domluvil. Tento člověk mi oznámil, že reklamaci zamítli z důvodu poškození plastové části USB a na tu se reklamace podle něj nevztahuje (mechanické poškození). Vysvětlil jsem mu, že v oboru informačních technologií pracuji celý život (je mi 53) a vím, jak se má s touto technikou zacházet a že zcela evidentně praskl obal v místě namáhání (zasouvání) a je to zkrátka nekvalitním provedením tohoto zboží. USB disk se vždy do počítače zasouvá s určitým tlakem a rámeček je namáhán vždy a u každého modelu. Předpokládal jsem, že pouzdro je tomu přizpůsobeno a zacházel jsem s ním zcela obvyklým způsobem. Nicméně moje námitky nevzal vůbec v úvahu a sdělil mi, že i kdybych jim to poslal zpátky, tak mi to budou trvale odmítat a vracet.
Prosím o pomoc a radu, jak se mám bránit. Vypracování znaleckého posudku by vzhledem k ceně samotného USB disku (700,- Kč) bylo zřejmě další navyšování nákladů spojených s pořízením. Vadí mi arogance řetězců vůči zákazníkům a proto jsem se rozhodl kontaktovat vás a doufám, že mě v této věci podpoříte.
USB Sony 32 GB STYLEG
Přál bych si vrácení peněz, protože jsem již zakoupil jiný model u jiného prodejce. Nicméně rád přijmu alespoň výměnu vadného zboží za nové nebo možnost zakoupení jiného výrobku ve stejné ceně.
|
Tweet |
Za vady na výrobku odpovídá kupujícímu pouze prodejce, který není vázán ani vyjádřením výrobce, dodavatele ani autorizovaného servisu. Zároveň je povinný v případě zamítnutí reklamace takové zamítnutí řádně písemně odůvodnit. Pokud se tak nestalo, může kupující podat podnět České obchodní inspekci pro porušení § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.
V případě, že je zde spor o příčinu vady, lze skutečně k jejímu posouzení využít služeb soudního znalce, který v rámci posouzení vady vypracuje i znalecký posudek.
Pokud dá znalec za pravdu kupujícímu, může uplatnit vůči prodejci i nárok na proplacení nákladů spojených s reklamací dle § 598 občanského zákoníku.
Bohužel se společnost Electro World s.r.o. nerozhodla využít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Spotřebitelé mají nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným případným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu.
Na žádost společnosti jsme stížnost znovu otevřeli, aby mohla připojit své vyjádření.
Společnost Electro World s.r.o. již nevyužila možnosti reagovat, stížnost proto opětovně uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Hodnocení: