Počet nahlášených stížností: | 787 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
Dne 14.12.2017 mi byla doručena poškozená PARKSIDE® Okružní pila s lištou PTSS 1200 B1 (prasklá základna pily).
Ihned po rozbalení jsem kontaktoval zákaznický servis a přiložil i fotografie, jak balení, tak i poškození pily.
Jelikož mne nikdo ani po několika dnech nekontaktoval, zavolal jsem tedy na zákaznickou linku abych zjistil stav reklamace. Reklamace se začla řešit až po mojí urgenci. Bylo mi sděleno, že výměna nebo vrácení peněz není možné a že reklamaci se mnou bude řešit jejich dodavatel.
Jednalo se o Vánoční dárek, který mi teď leží doma, jelikož rozbité věci na vánoce nedávám.
PARKSIDE® Okružní pila s lištou PTSS 1200 B1
Jelikož je již po vánocích, požaduji vrácení plné kupní ceny.
Pila nebyla pro mne a k ničemu mi není.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Lokaji,
je nám líto, že na reklamaci musíte čekat. Váš příspěvek předáme odpovědným kolegům, kteří Vás budou kontaktovat.
S pozdravem
Lidl Česká republika
Hodnocení:
Komentář: Pila mi byla vyměněna za novou, i když mi měly být vráceny peníze.
Jelikož to byl dárek na vánoce, který mi již byl k ničemu, tak jsem pilu musel pod cenou prodat. Prodělal jsem tak 500 Kč.