Společnost


Lidl Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:787
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#20428Doručeno poškozené zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.01.2018, před 7 lety

Martin Lokaj

Znění stížnosti

Dne 14.12.2017 mi byla doručena poškozená PARKSIDE® Okružní pila s lištou PTSS 1200 B1 (prasklá základna pily).
Ihned po rozbalení jsem kontaktoval zákaznický servis a přiložil i fotografie, jak balení, tak i poškození pily.
Jelikož mne nikdo ani po několika dnech nekontaktoval, zavolal jsem tedy na zákaznickou linku abych zjistil stav reklamace. Reklamace se začla řešit až po mojí urgenci. Bylo mi sděleno, že výměna nebo vrácení peněz není možné a že reklamaci se mnou bude řešit jejich dodavatel.
Jednalo se o Vánoční dárek, který mi teď leží doma, jelikož rozbité věci na vánoce nedávám.


Produkt

PARKSIDE® Okružní pila s lištou PTSS 1200 B1


Požadované řešení

Jelikož je již po vánocích, požaduji vrácení plné kupní ceny.
Pila nebyla pro mne a k ničemu mi není.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.1.2018 15:13, před 7 lety

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.

Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.

Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.1.2018 15:41, před 7 lety

Dobrý den, pane Lokaji,

je nám líto, že na reklamaci musíte čekat. Váš příspěvek předáme odpovědným kolegům, kteří Vás budou kontaktovat.

S pozdravem

Lidl Česká republika

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
2.2.2018 12:31, před 7 lety


Martin Lokaj

Hodnocení:

Komentář: Pila mi byla vyměněna za novou, i když mi měly být vráceny peníze.
Jelikož to byl dárek na vánoce, který mi již byl k ničemu, tak jsem pilu musel pod cenou prodat. Prodělal jsem tak 500 Kč.