Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 13.12.2013 jsem si objednala přes eshop sport-cyklo-shop.cz nové běžecké lyže. Zboží mi bylo doručeno poštou dne 20.12.. Protože mi lyže svou tuhostí nevyhovovaly, rozhodla jsem se od kupní smlouvy odstoupit. Napsala jsem tedy písemné odstoupení od smlouvy a společně se zbožím je zaslala dne 28.12. zpět na adresu, která byla uvedena na webových stránkách v záložce kontakty a zároveň i v razítku na faktuře (tj.postup, který jsem dosud používala při všech nákupech na internetu). Prodejce nicméně mojí zásilku vůbec nepřevzal a pošta mi ji vrátila zpět. Pokusila jsem se záležitost vyjasnit telefonicky a přes email, ale bylo mi pouze sděleno, že uběhla zákonná 14-denní lhůta a moje odstoupení od smlouvy neakceptuje. Měla jsem ho prý podle obch.podmínek předem písemně nebo telefonicky informovat o odstoupení a teprve poté (zvlášť) odeslat zboží. Na další email již prodejce nereagoval. Uvedené odmítnutí odstoupení od smlouvy nepovažuji za oprávněné už jen z toho důvodu, že prodejce moji zásilku na kontaktní adrese nepřevzal aniž věděl, co je jejím obsahem. Zároveň se domnívám, že jsem při odstoupení postupovala podle zákona a prodejce nebyl oprávněn klást mi další podmínku a požadovat separátní zaslání zboží.
běžecké lyže Fischer
Žádám o akceptování odstoupení od smlouvy, přijetí zboží zpět a vrácení zaplacené částky. Náklady na poštovné při opakovaném zaslání zásilky jsem ochotna nést sama.
|
Tweet |
V případě, že bylo odstoupení zasláno písemně na adresu podnikatelského subjektu, nelze argumentovat, že nepřevzetím uplynula lhůta pro odstoupení. Odstoupení od smlouvy je účinné dnem, kdy společnost odstoupení mohla převzít prvně.
Společnost Automatic Trans Car s.r.o. byla o podané stížnosti informována. Doposud však nevyužila možnost se k ní vyjádřit. Vzhledem ke skutečnosti, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. Před podáním žaloby je nutné subjektu zaslat tzv. předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Dále také doporučujeme spotřebiteli konzultaci s advokátem.