Společnost


COMFORT ENERGY s.r.o.

Počet nahlášených stížností:99
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 28 stížnostech.

#20459Odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 13 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.01.2018, před 7 lety

Jan Krischke

Znění stížnosti

Dobrý den,
Rád bych se na něco zeptal.

Mám stejný problém jako většina lidí tady. Dne 30.11. jsem podepsal smlouvu o přechodu k Comfort Energy v domnění, že se jedná o výhodnější tarif mého současného dodavatele Innogy. (V den, kdy podomní prodejce přišel se totiž v našem domě prováděly opisy měřících přístrojů.)
Až po verifikačním hovoru, který se uskutečnil asi 2 dny poté, jsem si začal uvědomovat co se vlastně stalo. Dopis se smlouvou a obchodními podmínkami, kde se píše o odstoupení od smlouvy, mi byl doručen 13.12., tedy 13 dní po podpisu smlouvy a bylo tedy již pozdě. 15.12. jsem volal na zákaznickou linku, abych zjistil jak to s tím odstoupením vlastně je. Bylo mi řečeno, že se mi ozve někdo, kdo má na starosti smlouvy. Ozval se až dnes 3.1.2018 s tím, že odstoupit bylo možné jen do 14.12.
Na internetu, konkrétně na stránkách dTest jsem ale našel článek o tom že od smlouvy o dodávání energií je možno podle nového zákona odstoupit bez pokut a sankcí až 15 dní po zahájení dodávky.
Jak to tedy ve skutečnosti je? Smlouva s innogy mi končí na konci března, mám tedy možnost odstoupit od smlouvy s Comfort energy a pokračovat v odběru od Innogy nebo ne?

Předem moc děkuji za odpověď a přeji hezký den.
Jan Krischke


Produkt

elektřina


Požadované řešení

Zajímá mně, zda podle zákona mohu od smlouvy s Comfort Energy odstoupit zdarma kdykoliv až do 15 dnů od zahájení dodávky energií.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.1.2018 12:57, před 7 lety

Pokud již uplynula čtrnáctidenní lhůta pro odstoupení od smlouvy, může spotřebitel smlouvu vypovědět dle ustanovení § 11a odst. 3 energetického zákona, a to bez jakékoliv sankce ve lhůtě do patnáctého dne po zahájení dodávky. Nebude se formálně jednat o odstoupení jako v prvním případě, ale o výpověď. Smlouvu o dodávkách energií uzavřenou na dálku nebo mimo obvyklé obchodní prostory je tedy možné ukončit i výpovědí podanou ve lhůtě do 15 dnů od zahájení dodávek. Energetický regulační úřad vyložil ustanovení zákona tak, že výpověď je možné podat již od uzavření smlouvy.

Výpovědní doba činí 15 dnů a začíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi dodavateli. Dodavatel v tomto případě nemůže vůči spotřebiteli uplatňovat v souvislosti s výpovědí smlouvy žádnou sankci, tedy například smluvní pokutu či poplatek za ukončení smlouvy.

Nebude-li spotřebiteli vyhověno, má možnost obrátit se Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory o uzavření smlouvy, rovněž případy, kdy dodavatel vystavil smluvní sankci, se kterou spotřebitel nesouhlasí.

Oddělení ochrany spotřebitele
Energetický regulační úřad
Masarykovo náměstí 5
586 01 Jihlava

E-mail: podatelna@eru.cz

Telefon: 564 578 666

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.2.2018 10:33, před 7 lety

Vážený pane Krischke,

naše společnost výkladem §11a odst. 3. zákona č. 458/2000Sb, nepochybně žádnému spotřebiteli právo na ukončení smlouvy, v případě jejího sjednání distančním způsobem, nebo mimo obchodní prostory neupírá, neboť zákazník má nepochybně možnost odstoupit od smlouvy tak, jak v souladu se směrnicí stanoví občanský zákoník a současně až do patnáctého dne po zahájení dodávky, jak stanoví Energetický zákon.

S ohledem na výše uvedené si dovolujeme sdělit, že Smlouva o sdružených službách elektřiny č. CMA50227197, sjednaná dne 30.11.2017, byla ukončena bez zahájení dodávky a bez sankcí, a to v souladu s §11a odst. 3 energetického zákona.

S přáním hezkého dne

Lenka Trefná
CE

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.3.2018 09:38, před 7 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.4.2018 21:58, před 7 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.