Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#20462Poškození telefonu při reklamaci

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 25 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
03.01.2018, před 7 lety

Radomír Zifčák

Znění stížnosti

Reklamace č.1051/17110011
Dne 4.11. 2017 v okay s.r.o Vítkovická 3278/3 jsem reklamoval mobilní telefon ELITEWHITE G8.
Dne 30.11. 2017 jsem si byl pro telefon na prodejně. Při přebírání jsem zjistil ,že je prasklý kovový rám v pravém horním rohu, který tam nebyl, když jsem telefon do reklamace dával. ( kontrolováno pracovníkem OKAY při převzetí )
Když jsem upozornil na prasklinu a nechtěl telefon převzít, tak mi pracovník reklamace ukazoval fotky telefonu a ujišťoval mě, že prasklina tam byla. Jenže za mé přítomnosti se žádná fotodokumentace nedělala. byla pořízena, dle sdělení pracovníka okay ,až na druhý den.
K poškození rámu telefonu muselo dojít až po převzetí telefonu do reklamace.
Reklamace do 30.12. 2017 Reklamační technik mi po 30 dnech sdělil, že se na tuto reklamaci nevztahuje 30 denní lhůta. Mám čekat až se mi ozvou.


Produkt

Mobilní telefon ELITEWHITEW G 8 výrobní číslo: 358930070028481


Požadované řešení

Požaduji výměnu prasklého rámu, nebo vrátit peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.1.2018 16:30, před 7 lety

Ze zákona odpovídá prodávající v souladu s ustanovením § 2944 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.

Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.

V daném případě se tedy nejedná o řešení reklamace, takže se neuplatní 30 denní lhůta k vyřízení nároku na náhradu škody. Prodávající by ale měl věc vyřešit ve lhůtě přiměřené a na výzvu spotřebitele potom bez zbytečného odkladu. Jako dostatečná se k vyřízení žádosti jeví lhůta 15 dnů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.2.2018 14:55, před 7 lety

Vážený pane Zifčáku,

mrzí nás Vaše zkušenost, omlouváme se.

Navrhujeme řešení:
Dostavte se prosím na prodejnu OKAY Elektrospotřebiče Ostrava
Vítkovická 3278/3, 702 00 Ostrava, kde dojde k výměně výrobku.

Děkujeme.

S pozdravem
OKAY CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
28.2.2018 12:29, před 7 lety


Radomír Zifčák

Hodnocení:

Komentář: Děkuji dTestu