Počet nahlášených stížností: | 682 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážení,
uvedená společnost nerespektuje podání výpovědi v řádné lhůtě.
Výpověď byla doručena 2.11.2017, tedy více jak 4 týdny před ukončením placeného členství (4.12.2017).
Odpověď c-date zněla, že výpovědní lhůta je 12 týdnů. Měsíc jsme si psali na téma všeobecných obchodních podmínek a 27.11.konečně přišlo vyjádření: "z Vaší strany již nebudou požadované žádné další poplatky"
Překvapením byl automatem generovaný email 27.12. s upomínkou na 3286,- Kč
Vyvarujte se prosím dalšího navýšení částky a převeďte dlužný poplatek nejpozději do: 2.1.2018
Opět jsem přeposlal na service@c-date.cz s jasnou deklarací, že výpověď jsem podal včas a nemám zájem o jejich služby. Bohužel pan automat Andreas Schneider na sebe kontakt nezanechal.
Dnes 3.1.2018 další e-amil "NALÉHAVÉ - Poslední platební upomínka"
část všeobecných obchodních podmínek:
(2) Zákazník může placený smluvní vztah, který uzavřel podle bodu 2 (2) zakoupen prostřednictvím webové stránky, vypovědět ve lhůtě minimálně čtrnáct dní před uplynutím období placeného přístupu nebo, pokud byla při koupi placeného přístupu uvedena jiná lhůta, během uvedené lhůty.
Společnost jsem zároveň v emailu žádal o odstranění osobních údajů v souladu s § 5 odst. 5 zák. č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů.
C-DATE Produkt: 12-měsíců VIP členství
1. Uznání zaslané výpovědi v termínu, ukončení zasílání upomínek
2. Odstranění všech údajů z databáze v souladu s § 5 odst. 5 zák. č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů
Nepřeji si, aby mě tato společnost více kontaktovala. Jejich počínání považuji za trestné a krajně nemorální.
|
Tweet |
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti Interdate S.A. (dále jen VOP) se placený smluvní vztah na určité období automaticky prodlužuje o zvolené nebo uvedené období, pokud není 14 dní před uplynutím původního období vypovězen. Smluvní závazek je možné i poté vypovědět, spotřebitel však dle VOP nemá právo na vrácení platby, kterou již provedl. Výpověď lze zaslat ve stanovené výpovědní lhůtě prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu a jakožto důkaz o provedeném vypovězení smlouvy lze společnosti následně přeposlat výpovědní email, či kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení pošty o odeslání výpovědi formou dopisu.
Pokud spotřebitel výpověď smlouvy zaslal společnosti prokazatelnou formou, popřípadě se pokoušel zaslat (např. formou uváděné emailové adresy nebo faxu), ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí společnosti prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt z Lucemburska, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
ID: CEPQZA95
Dobrý den.
S ohledem na skutečnost, že výpovědní doba je v případě 12-ti měsíčního Prémiového členství 12 týdnů, nebyla Vaše Výpověď podaná včas a v současnosti je vůči Vám evidovaný nedoplatek za stávající Prémiové členství, platné v období 04/12/2017 - 04/12/2018.
S ohledem na skutečnost, že váš argument není nikde uveden ve všeobecných obchodních podmínkách, považuji vaši odpověď za další akt protiprávního jednání a klamání zákazníka.
(2) Zákazník může placený smluvní vztah, který uzavřel podle bodu 2 (2) zakoupen prostřednictvím webové stránky, vypovědět ve lhůtě minimálně čtrnáct dní před uplynutím období placeného přístupu nebo, pokud byla při koupi placeného přístupu uvedena jiná lhůta, během uvedené lhůty.
Zaslání výpovědi 4 týdny před ukončením placeného smluvního vztahu je zcela v souladu s výše uvedeným. Vaše jednání je v rozporu s obchodními podmínkami a evidováním nedoplatku včetně osobních údajů porušujete opět vaše vlastní obchodní podmínky:
(5. Ochrana dat).
Výslovné upozornění: Tento souhlas je kdykoliv odvolatelný s účinkem pro budoucnost a zákazník může podle bodu 5 (7) požadovat opravu dat, která jsou k jeho osobě uložena u společnosti C-date.
Souhlas s použitím osobních údajů jsem odvolal současně se zasláním výpovědi 2.11.2017
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
ID: CEPQZA95
Dobrý den.
12-týdenní výpovědní lhůta byla uvedená při nákupu členství přímo na platební stránce a následně na potvrzení o realizaci úhrady, zaslaném prostřednictvím emailové komunikace na Vaši registrační emailovou adresu (toto Vám bylo přeposlané ze strany Oddělení pohledávek ke dni: 13.11.2017), co je v souladu s uvedenou citací z Všeobecných obchodních podmínek.
Při nákupu členství uvádíte jednu variantu výpovědní lhůty, ve vop uvádíte 14 dní nebo lhůtu uvedenou při nákupu členství.
Dle vop byla zaslána výpověď včas, tedy ve lhůtě minimálně 14 dní před uplynutím období placeného přístupu.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
ID: CEPQZA95
Dobrý den.
V rámci Všeobecných obchodních podmínek je uvedené: ''...ve lhůtě minimálně čtrnáct dní před uplynutím období placeného přístupu nebo, pokud byla při koupi placeného přístupu uvedena jiná lhůta, během uvedené lhůty.'', přičemž v rámci koupy byla uvedená výpovědní lhůta 12 týdnů,
děkujeme Vám za pochopení.
Jasný údaj je minimálně 14 dní. Při zakoupení placeného přístupu byly akceptovány vop, z kterých je zcela jasný tento termín.
Uvědomte si, že částka, kterou požadujete zaplatit, se téměř rovná výši měsíčního životního minima v ČR. V různých životních etapách si člověk může dopřát různé věci. Současná situace mi neumožňuje využívat nadstandardní služby.
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností má společnost povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
ID: CEPQZA95
Dobrý den.
V rámci Všeobecných obchodních podmínek je uvedené, že POKUD BYLA při koupi placeného přístupu UVEDENA JINÁ lhůta, je Prémiové členství nutné vypovědět během uvedené lhůty,
děkujeme Vám.
1. ve všeobecných podmínkách je uvedena jasná lhůta 14 dní, věta pokračuje spojkou "nebo" ..pokud byla uvedena jiná lhůta... Větu tedy lze vyložit tak, že nabízí dvě možnosti. Jedna možnost je 14 dní, ta byla dodržena
2. 12-týdenní výpovědní lhůta není uvedena nikde ve vop. nebyl jsem o této skutečnosti dostatečně informován před uzavřením smlouvy
3. Váš email ze dne 27.11.2017 "Uvědomujeme si však, že si již nepřejete služeb svého VIP/Prémiového členství po vypršení uhrazeného období využívat a tímto Vám potvrzujeme, že prodloužení Vašeho hrazeného členství bylo již zrušené."
K 27.11.2017 bylo uhrazené období platné do 4.12.2017.
ID: CEPQZA95
Dobrý den.
Na výše uvedené připomínky jsme reagovali již v rámci předešlých komentářů, i prostřednictvím komunikace ze strany Zákaznického centra C-date,
děkujeme Vám za pochopení.
Od společnosti Interdate SA, která provozuje webové stránky c-date, jsem dosud neobdržel korektní odpověď na mé e-maily ze dne 30.12.2017 a 14.01.2018.
Upřímně, odpověď typu "Jak se stát prémiovým členem" lze považovat za nepříliš povedený vtip než cokoliv jiného.
V reakci na obdrženou upomínku mi dovolte sumarizovat aktuální stav stran ohledně výpovědi placeného členství na stránkách c-date.
Dle platných vop, které jsou k dispozici na stránkách provozovatele, byla zaslána výpověď prémiového členství s dostatečným předstihem, tedy více než čtrnáct dní před uplynutím aktuálního placeného období. Konkrétně 2.11.2017
S jinou než čtrnáctidenní výpovědní lhůtou jsem nebyl dostatečně seznámen před uzavřením smlouvy.
Znění vop platných k 2.11.2017:
(2) Zákazník může placený smluvní vztah, který uzavřel podle bodu 2 (2) zakoupen prostřednictvím webové stránky, vypovědět ve lhůtě minimálně čtrnáct dní před uplynutím období placeného přístupu nebo, pokud byla při koupi placeného přístupu uvedena jiná lhůta, během uvedené lhůty.
Ve vop je uvedena jedna zcela konkrétní informace a sice, že placený smluvní vztah lze vypovědět ve lhůtě minimálně čtrnáct dní před uplynutím období placeného přístupu. To bylo dodrženo. Věta pokračuje spojkou nebo a odvolává se na informaci uvedenou při koupi placeného přístupu. Ať už z pohledu výkladu českého jazyka lze tuto část věty považovat za druhou možnost, není tato druhá možnost dostatečně specifikována a odvolává se na informaci, s kterou jsem nebyl dostatečně seznámen ještě před uzavřením placeného smluvního vztahu.
Po odeslání výpovědi následovala komunikace se zákaznickým servisem týkající se výkladu vop a závěrem dne 27.11.2017 byla z e-mailové adresy "C-date Customer Care
"Dobrý den,
Je nám velice líto, ale Vaše žádost o odstoupení od smlouvy nebyla zaslaná v rámci ustanovené 14-ti denní lhůty od yakoupení služby, tedy 04/12/2016.
Na druhé straně, co se prodloužení členství týče, zrušení prolongace bylo zapotřebí zaslat 12 týdnú před prodloužením členství, tedy 11/9/2017.
Uvědomujeme si však, že si již nepřejete služeb svého VIP/Prémiového členství po vypršení uhrazeného období využívat a tímto Vám potvrzujeme, že prodloužení Vašeho hrazeného členství bylo již zrušené.
Vaše VIP/Prémiové členství vyprší k datu: 04/12/2018 a z Vaší strany již nebudou požadované žádné další poplatky."
V době obdržení e-mailu viz. výše bylo uhrazeno členství do 3.12.2017 Z výše uvedeného vyplývá, že po vypršení uhrazeného období nebudou požadované žádné další poplatky.
Požadavek na úhradu jakékoliv částky nepovažuji za oprávněný. Výpověď placeného členství byla zaslána dle platných vop ve lhůtě minimálně čtrnáct dní před uplynutím období placeného přístupu. Následně mi bylo písemně sděleno, že z mé strany již nebudou požadované žádné další poplatky.
Komunikaci ze strany Interdate SA lze považovat za klamání spotřebitele a porušení §8 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.
ID: CEPQZA95
Přejeme Vám dobrý den.
Dle našich informací Vás již k dnešnímu dni opětovně kontaktovalo Zákaznické centrum C-date – překontrolujte si prosím svou schránku a reagujte na přijatý email,
děkujeme Vám.
Přeji Vám dobrý den,
reagoval jsem odpovědí na e-mail obdržený od zákaznického centra c-date
po potvrzení smazání účtu a odstranění údajů z databáze považuji kauzu za uzavřenou.
děkuji
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.