Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 27.11.2017 jsem odesílal vícekusou zásilku (4kusy) balíkem do ruky s dobírkovou částkou 10.500,- z pobočky Nový Jičín do Prahy. Po několika telefonátech na zákaznickou linku a návštěvě pobočky mi nikdo ze zaměstnanců pošty nebyl schopen říci kde zásilka je nebo kdy bude doručena. Přibližně 19.12.2017 byl jeden kus ze 4 vrácen jako nekompletní zásilka což osobně moc nechápu když jsem všechny odesílal společně na stejnou adresu. Po opětovné návštěvě pobočky v Novém Jičíně mi bylo opět řečeno vedoucí pošty že nemají informace kde se nachází zbytek zásilky (ani po hledání v systému se jí prý nepodařilo najít protože podle systému byla celá zásilka v Novém Jičíně) bylo mi zděleno že opravdu neví kde zásilka je a že popravdě neví jak to mají řešit a že nemám zahajovat reklamaci že bude lepší když počkám , pošlou zpět ten jeden kus zase do Prahy a budou doufat že se zásilka někde zase zkompletuje. Včera tj. 3.1.2018 mi volal zákazník že mu byli doručeny pouze 2 kusy ze 4 a to bez jakékoliv dobírky a navíc mu k zásilce bylo řidičem předáno 24 korun ( nejspíše asi odškodne za čekání jinak si to nedovedeme představit). Chtěl jsem se zeptat jak se dá tato situace řešit jelikož byla zásilka jako vánoční dárek a stále k dnešnímu dni tj. 4.1.2018 není doručena. Zaplatil jsem za tuto službu 578 korun a doručení zásilky je stále v nedohlednu. Děkuji
s pozdravem
Jakub Křenek
Balík do ruky
Náhrada škody případně nějaké finanční odškodnění.
|
Tweet |
Jestliže pošta eviduje podání zásilky, odpovídá za její ztrátu, poškození a úbytek jejího obsahu.
Adresát může u kterékoliv pošty reklamovat, že poštovní zásilka byla dodána poškozená nebo s úbytkem obsahu. Na základě reklamace podnik zjistí, zda a v jakém rozsahu k poškození nebo k úbytku obsahu poštovní zásilky došlo.
Odesílatel nebo adresát mohou do jednoho roku od podání u kterékoliv pošty reklamovat, že podnik nesplnil povinnost podle uzavřené smlouvy nebo že při poskytování poštovní služby vznikla škoda. Na základě reklamace podnik zjistí, zda a v jakém rozsahu nebyla povinnost podle uzavřené smlouvy splněna nebo zda a v jakém rozsahu škoda vznikla. Podnik přijme reklamaci jen za podmínky, že ji reklamující doloží všemi údaji a doklady, které jsou nezbytné pro posouzení její oprávněnosti.
Pošta následně písemně oznámí, zda, kdy a komu byla zásilka vydána. Nedošlo-li k řádnému dodání, považuje se zásilka za ztracenou. Ztrátou zásilky se rozumí i úplné zničení zásilky nebo úbytek celého obsahu.
Pokud odesílatel při odesílání uvedl na poštovní zásilce částku, kterou ji oceňuje, škoda se hradí nejvýše do této částky. U cenného psaní a cenného balíku má odesílatel povinnost ocenění hodnoty obsahu zásilky uvést. V ostatních případech se škoda hradí nejvýše do částky sjednané ve smlouvě, přesněji v poštovních podmínkách.
Škoda musí být nahrazena v penězích, v hotovosti a v české měně nejpozději do jednoho týdne ode dne, kdy ze šetření vyplynulo, že pošta má povinnost škodu nahradit. Do této lhůty se ale nepočítá doba nezbytná pro zjištění výše požadované náhrady škody a pro ověření její oprávněnosti. Spolu s náhradou škody má odesílatel dále právo na vrácení uhrazené ceny za reklamovanou poštovní službu.
Jestliže odesílatel vyčerpal všechny uvedené prostředky, a přesto nedosáhl uspokojivého vyřízení reklamace nebo stížnosti, doporučujeme obrátit se na poštovního ombudsmana. Jeho úkolem je posoudit správnost postupu a jeho samotný výsledek. Nejpozději do 30 dnů vás pak bude informovat o svých závěrech.
Dále lze směřovat své stížnosti a podněty k provedení kontroly přímo na Český telekomunikační úřad. Vždy je ale možnost nechat celý spor rozhodnout soudem. Jen pozor na promlčení. Domoci se nároku na náhradu škody může spotřebitel ve lhůtě šesti měsíců ode dne podání poštovní zásilky. Námitkou promlčení ze strany pošty by soudní řízení nabralo rychlý spád, a to v neprospěch odesílatele.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.