Společnost


TRX Energy s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#20496Způsob vyrizeni reklamace adapteru

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 30 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.01.2018, před 7 lety

Martin Frk

Znění stížnosti

Po 1,5 roce jsem spolecnosti reklamoval nefunkcni adapter k notebooku. Na vystupu nebylo napeti. Tento problem shledavam jako zavaznou vadu vyrobku (hlavni funkce adapteru je davat napeti) a tudiz to povazuji za podstatne poruseni smlouvy, ktera mi brani v radnem uzivani. Kdybych v dobe koupe vedel ze adapter nebude mit na vystupu napeti, tak jsem si ho urcite nekoupil. Na zaklade mych zkusenosti a povahy zavady jsem se domnival, ze je to neodstranitelna zavada, tak jsem do reklamacniho protokolu jiz predem uvedl u zpusobu vyrizeni odstoupeni od kupni smlouvy. Po 14 dnech me prodejce informoval, ze doslo k vymene za novy kus a ze nemam narok na odstoupeni od smlouvy, neni udajne v 6 mesicni lhute.
Soucasne jsem musel vadny vyrobek dorucit na pozadovanou adresu, proto jsem chtel uplatnit nezbytne a ucelne
vynalozene financni prostredky na cestovne - v danem pripade dve 60 minutove jizdenky MHD v cene 2 x 25 Kc. Na to mi bylo odpovezeno, ze je to irelavantni pozadavek, stejne tak jako zaslani noveho vyrobku na moji adresu na ukor nakladu spolecnosti, kdyz jsem ho tam dopravil osobne.
Mam za to, ze jeho tvrzeni jsou protizakonna. Navic u noveho adapteru budu mit zaruku jen 6 mesicu a jako koncovy zakaznik se citim poskozen.


Produkt

adapter k notebooku trx ac19V12


Požadované řešení

Odstoupeni od kupni smlouvy a uhrada ucelne vynalozenych finacnich prostredku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.1.2018 13:54, před 7 lety

Spotřebitel má v případě reklamace nároky dle § 2169 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Pokud lze vadu odstranit, reklamace se řeší bezplatnou opravou. Jestliže takový postup není možný, má prodávající povinnost dodat novou věc bez vad. K odstoupení od smlouvy se přistupuje až v situaci, kdy není možné dodat ani novou věc. V popsané situace tak prodávající postupoval při stanovení způsobu řešení reklamace dle zákona.

Ust. § 1924 občanského zákoníku dále stanoví, že spotřebitel má při oprávněné reklamaci nárok na náhradu účelně vynaložených nákladů. Takovými náklady jsou typicky výdaje za poštovné při zasílání zboží, případně náklady na dopravné prostřednictvím hromadné dopravy.

Co se běhu nové záruky týče, zde je rozhodující § 2165 odst. 1 občanského zákoníku, který stanoví následující: "Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí." Občanský zákoník oproti předcházející právní úpravě nijak neřeší nový běh záruky pří výměně zboží. Zákon tedy umožňuje jak to, že nová záruka běží, tak i to, že skončí uplynutím 24 měsíců od převzetí původního zboží. Vzhledem k dané nejasnosti musíme počkat na právní názor soudů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.4.2018 21:40, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.