Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#20502Nefunkční airbag systém

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

26 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.01.2018, před 7 lety

Martin Chromeček

Znění stížnosti

Dobrý den,

zakoupil jsem ve společnosti AAA Auto v brněnské pobočce vůz v květnu 2017. Jednalo se o BMW 520i r.v.2000. Při zkušební jízdě se mi auto zamlouvalo a jakožto laik jsem jen auto projel, podíval se na podvozek a vše se mi zdálo dobré. Samozřejmě člověk počítá s nějakými investicemi za opravy u tak starého auta. Urgentního tam ale nic nebylo, takže jsem jen nechal vyměnit olej s olejovým filtrem, brzdovou kapalinu, olej v převodovce, vzduchové a kabinové filtry. Auto jezdilo bez problému až než začaly být teploty pod nulou. Kolísaly otáčky motoru i na volnoběh a nereagoval plynový pedál. Dal jsem tedy auto do servisu (který je partnerský servis společnosti Renocar) na diagnostiku. Tam mi, krom běžných závad vzhledem ke stáří a opotřebení, zjistili že je nefunkční celý airbag systém. Řídící jednotka airbagů v sobě má tzv. crash data, čímž se stává nefunkční a kontrolka airbagů na palubní desce byla pravděpodobně přepojena či zaslepena, protože vůbec nesvítí. Reklamoval jsem tedy automobil na pobočce AAA, kde mi reklamaci zamítli z důvodu "opatrnosti" a chtějí po mě důkaz, že jsem vystřelení airbagů nezpůsobil já. Auto je naprosto ve stejném stavu v jakém jsem jej kupoval - stejná kapota, světlomety, nárazník, mlhová světla atd. Snažil jsem se v servise získat data z řídící jednotky, kde bych u chyby airbagu viděl i počet ujetých km při jejím vzinku. To se ale nesetkalo s úspěchem. Koupil jsem auto bez airbagů, které navíc byly napsané ve výbavě vozidla, čímž jsem se stal obětí nekalého jednání ze strany AAA. Nechápu jak mohlo auto projít přes přijímacího technika a jít dále do prodeje.


Produkt

Vozidlo BMW E39 520i SPZ 4Z39820


Požadované řešení

Odstoupení od kupní smlouvy a vrácení vozidla.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.1.2018 23:12, před 7 lety

Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil (v daném případě je podstatné, že vada nebyla uvedena v předávacím protokolu). Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.1.2018 15:42, před 7 lety

Vážený pane Chromečku,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Jak Vás již kolegové informovali, je potřeba doložit, že závada na voze v době prodeje skutečně byla (reklamoval jste až po uplynutí více jak 6 měsíců od koupě). Jakmile doložíte požadované informace, budeme se reklamací zabývat. Bez doložení ovšem nelze o reklamaci rozhodnout.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
31.1.2018 09:42, před 7 lety


Martin Chromeček

Hodnocení:

Komentář: Záležitost uzavírám, jelikož nejsem schopný dokázat, že jsem se stal obětí podvodu. Vzhledem k tomu, že diagnostika automobilu neukazuje najeté kilometry u chyby airbagu, obávám se že bych musel řešit záležitost právní cestou i se soudním znalcem apod. Obádám se, že i tak bych proti armádě právníku, kterou disponuje AAA Auto neuspěl. Mohu jen doufat v onen krásný den, kdy lidé přestanou jezdit do AAA Auto kupovat vozidla a firma tak přijde o zákazníky, kterým nebude moci prodávat vraky a okrádat je o peníze. Děkuji všem za spolupráci.