Počet nahlášených stížností: | 714 |
Z toho za letošní rok: | 76 |
Stále v řešení: | 14 |
Pokud daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Jelikož je prodávající zahraniční subjekt sídlící ve Slovinsku, má spotřebitel možnost obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiných členských států EU, Norska a Islandu. Více informací o Evropském spotřebitelském centru je možné vyhledat na webových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/.
Společnost nám zaslala dne 12.1.2018 následující vyjádření:
"Dobrý deň,
ako ste uviedli vo Vašom vyjadrení, má zákazník právo vrátiť tovar do 14 dní od doručenia a žiadať vrátenie peňazí. Rovnaký postup sme p.Nejezchlebovi napísali e-mailom spolu s adresou pre vrátenie, uvedenou v reklamačných podmienkach. Po obdržaní vráteného tovaru a spracovaní budeme zákazníka informovať o výsledu a vrátime peniaze na účet. Pánovi Nejezchlebovi bol tovar doručený 4.1.2018. Momentálne čakáme na doručenie tovaru do firmy, aby sa požiadavka mohla spracovať.
S pozdravom,
HS plus"
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.