Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupil jsem produkt Invisible Glass v iSETOS, kde mi bylo při nákupu řečeno, že se jedná o doživotní záruku a mohu kdykoli přijít. Jaké nemilé překvapení, když mi řekli, že byli pouze sprostředkovatelé a mám se obrátit přímo na dovozce do ČR firmu Creed Care s.r.o., popř. ERTEA CZECH s.r.o. nebo nevím která firma přesně zatím celým je. Značně znechucen přístupem firmy iSETOS, jsem se obrátil přímo tedy na firmu skrze webové stránky www-bezobalu.cz
Zde jsem navolil mé zboží, na které chci uplatnit doživotní záruku a co se nestane. Nejprve zaplaťte – OK, a pak pošlete ještě 130Kč za poštovné! To jsem si řekl, že je celkem dost a že se na výdejně zastavím, popřípadě nechám PPLkou vyzvednout. Na toto mi bylo na infolince řečeno, že takto to dělat nelze a jedinou možností je varianta s doporučeným psaním za 130Kč. Upozorňuji, že přijde malá obálka s hmotností ne větší jak 0,5kg, takto zaslané zboží nebude stát více jak 40Kč.
Ptám se tedy, zda je takovéto jednání v pořádku a v souladu se zákony ČR nebo zda nedochází ke klamavé reklamě a následně také k nezákonnému obohacení, kdy s každým sklem firma vydělá 90Kč.
Zagg Invisible Shield Glass for Apple Iphone 5/5s/5c
Možnost vyzvednutí si skla osobně nebo pomocí zprostředkovatele. Popřípadě možnost řešit v obchodu iSETOS, aby si náklady a starosti řesili oni.
|
Tweet |
V daném případě je rozhodné, o jaký prodkut se vlastně jedná. V souvislosti s doživotní zárukou ochranných skel na mobily se většinou jedná o smluvní rozšíření záruky, což znamená, že řešení podléhá odsouhlaseným podmínkám a nikoliv zákonnému postupu řešení reklamce.
Pokud by se jednalo o řešení reklamace dle zákona, poté platí následující: Jelikož od zakoupení a převzetí zboží neuplynulo více než 24 měsíců, má spotřebitel stále právo uplatnit zákonná práva z vadného plnění. Má-li věc vady, může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci. Není-li to možné, může spotřebitel odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.
Reklamace také nesmí být spojena s žádným poplatkem, takové ujednání by bylo neúčinné, protože by znamenalo nerovnováhu mezi právy a povinnostmi stran a odrazovalo by spotřebitele od uplatnění práv z vadného plnění.
Na základě žádosti společnosti stížnost znovu otevíráme, aby mohla doplnit své vyjádření.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.