Společnost


HUDYsport a.s.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#20511Pozdní vyřízení reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 30 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.01.2018, před 7 lety

Jakub Krisl

Znění stížnosti

Koupil jsem hodinky v Hudy (osobně). Objevila se vada, tak jsem je reklamoval, ale porotže jsem vytížený a nepracuji poblíž provozovny, zaslal jsem je přes PPL. 1.12.2017 převzali zásilku. Obchodník mi 2.1.2018 nereagoval na telefonáty ani e-maily. až 18:03 (tedy po zavírací době) mi sdělil, že reklamace je připravená k vyzvednutí na prodejně. Obchodník mi znemožnil si reklamovaný ředmět vyzvednout v zákonné lhůtě (2.1.2018) byl poslední možný termín pro doručení. Dle rozhodnutí obvodního soudu PRAHA je obchodník povinnen do 30 dní i doručit reklamované zbží (rozhodnutí 34C109/2017-32). Ani tohle Hudy Zlín neprovedlo. Stejně tak ani v tento den zboží nezaslali. Požadoval jsem odstoupení od smlouvy a zaslání platby, ale Huty si stojí za tím, že vše proběhlo z jejich strany správě. V prosinci toho jistě mají obchodníci dost, ael to asi nic nemění na mých právech, které stanovuje zákon.


Produkt

Hodinky SUUNTO Traverse


Požadované řešení

Vrácení platby


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.1.2018 12:34, před 7 lety

Dle § 19 odst. 3 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je prodávající povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 30 dnů od jejího uplatnění. Do vyřízení reklamace spadá také informování spotřebitele o tom, jak byla reklamace vyřízena. Nejvyšší soud ČR se k této otázce vyjádřil v rozsudku se sp. zn. 33 Cdo 3228/2009 následovně: "Přijal-li prodávající od spotřebitele, který jej kontaktoval, věc k reklamaci, pak k vyřízení reklamace dojde až v okamžiku, kdy prodávající spotřebitele vyrozumí (ať už písemně nebo osobně) o tom, jakým způsobem byla reklamace vyřízena (tedy zda byl s reklamací úspěšný či nikoli)."

Je také zapotřebí, aby reklamace byla vyřízena a pripravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího, případně musí také minimálně dojít k odeslání věci spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace. Některé odborné i soudní názory dokonce tvrdí, že je nutné, aby ve 30 denní lhůtě byla věc spotřebiteli přímo doručena (viz např. zmíněné rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32).

Pokud tedy ani jedna z variant nenastala, reklamace nebyla vyřízena řádně ve lhůtě 30 dnů, takže má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit dle § 19 odst. 3 zák. o ochraně spotřebitele v kombinaci s § 2002 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.4.2018 21:43, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.