Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 27. 11. 2015 jsem si u této společnosti zakoupil LED žárovku Patona E27/230V, A60, SMD5630, 12W, teple bílá. 7. 12. 2017 jsem tuto žárovku reklamoval, protože přestala svítit a jen blikala. Při reklamaci jsem prodejce upozornil na to, že sice reklamuji výrobek po záruční době, ale že na obalu žárovky je uvedená doba svítivosti 50 000 hodin. Tuto dobu svítivosti také prodejce uvádí na svých webových stránkách - https://www.czc.cz/patona-e27-230v-a60-smd5630-12w-tepla-bila1150lm/163822a/produkt. Pokud by tedy tato žárovka svítila nepřetržitě 24h denně, musela by vydržet svítit 5,7 let, což zjevně nevydržela. Při uplatnění svého nároku jsem se odvolával na ustanovení § 2165 zákona 89/2012 Sb. který ve svém odstavci 2 říká: Je-li na prodávané věci, na jejím obalu, v návodu připojenému k věci nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze věc použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost. Z tohoto důvodů jsem se dále odvolával na § 2113 zákona 89/2012 Sb. který říká: Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu nebo v reklamě. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou součást věci.
Prodejce mou reklamaci zamítl s odůvodněním, že je výrobek po záruční době.
LED žárovka Patona E27/230V, A60, SMD5630, 12W, teple bílá
Vracení peněz.
|
Tweet |
Na žádost společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.
Byla-li na obalu výrobku uvedena doba, po kterou je věc možné užívat, zavázal se prodávající, že věc bude po tuto dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Nebyly-li sjednány odchylné podmínky pro záruku za jakost, je rozsah záruky stejný jaký upravuje zákon. Spotřebitel se tedy může domáhat toho, aby vada byla odstraněna v souladu se zákonem.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.