Počet nahlášených stížností: | 714 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 21 |
Dne 22.12.2017 jsme zakoupily v aaa auto Opava automobil značky Hyundai Santa Fe s SPZ 4B8 2322 , v hodnotě 148 tis.při prodeji bylo auto projeto a nejevilo žádnou vadu při koupi vozidla mělo najeto 168 745 km a při poruše nefunkční spojky auto najelo 168802 km což je 57 km cesta domu z AAA opava ,druhy den 23.12.2017 jsme chtěly jet s vozem pryč a po nastartování a následném zařazení rychlosti kdy jsem šlápl na spojkový pedál, pedál zůstal dole a nešlo zařadit a ani se rozjet po vzhlédnutí automechanikem mi bylo zděleno že je špatné spojkové ložisko že teče a pod autem byla louže kapaliny,ten den jsem volal na pojistovnu Carline kde byla udělána pojístka proti mechanickým a elektronických součásti mi bylo zděleno že se pojístka nevztahuje na spojku že mám kontaktovat prodejce a řešit s nimi reklamaci na skrytou vadu ,to jsem udělal a bylo mi řečeno že mam donést na pobočku kde bylo auto zakoupeno vyjádření ze servisu co je s autem za poruchu a kalkulaci cen dílu a práce ,po prohlídce mechanikem mi bylo zděleno že je špatné spojkové ložisko které teče nebot je ovládané hydraulicky a kapalina teče z něj na přítlačný talíř a lamelu spojky a že se musí vyměnit ložisko,přítlačný talíř a lamela spojky nebot unikem brzdové kapaliny se lamela a jiné věci zničí a musí se vyměnit ,byl jsem tedy na pobočce s vyjádřením ze servisu a kalkulací opravy která činí necelých 23 500 cca a sepsán reklamační protokol ,kde jsem žádal o opravu spojky nebo kompenzaci ceny za opravu dne 28.12.2017 a čekat na vyjádření dnes 4.1.2018 jsem se dozvěděl že reklamace neuznána z důvodu opotřebení součástí a její životnosti, jak jsme spolu mluvily telefonicky že nesouhlasím s reklamací ,nebot je to skrytá závada v předávacím protokolu je uvedeno že spojka má plynulí chod,a po dohledání informací mi bylo zděleno že je to skrytá závada a mela by byt uznána reklamace ale z pohledu AAA Auto je to normální a že nic řešit nebudou reklamici uzavřeli ale já nesouhlasím ,proto zvažují právní kroky a reportáž o jejim jednání a chování AAA Auto a stavem reklamace .reklamace nebyla uznána
SPZ 4B8 2322 ,Hyundai Santa Fe
oprava nebo kompenzace za opravu spojky
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati
Vážený pane Herodku,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.