Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po roce jsem reklamoval u zimních bot praskou podešev. Na jedné botě zcela na druhé drobné praskliny. Reklamace byla zamítnuta se zdůvodněním:
"Každý syntetický materiál stárne bez ohledu na to, jestli je používán nebo ne. Tím se mění jeho fyzikálně- mechanické vlastnosti - odolnost proti oděru, odolnost proti prasknutí... Jejich životnost je však omezená z důvodu, že kromě přirozeného stárnutí velmi citlivě reaguje na klimatické podmínky. Změny na obuvi vznikly stárnutím a opotřebením podešví. V případě vadného zpracování směsi by došlo k prasknutí již v průběhu prvních měsíců užívání obuvi. Reklamaci zamítáme."
Argumentace mi přijde nesmyslná. Boty jsem používal zcela nornálně a očekával, že se nerozpadnou v záruční době - což se stalo. Při nákupu mi nikdo neřekl, že obuv vydrží jen rok (z toho chozeno jen 3 měsíce). Jak prosím postupovat? Reklamaci jsem zatím nepřevzal jen jen si vzal kopii s vyjádřením k reklamaci. Mám reklamaci převzít a nechat posoudit znalcem? Jak vymoci náklady? Stačí donest osobně doklad a vyjádření od znalce na prodejnu? Mají povinnost si ho převzít? Děkuji.
pánské zimní boty č. 896-6107, značka: Weinbrenner
Vymněna zboží či vrácení peněz.
|
Tweet |
Zamítl-li prodávající reklamaci, která byla uplatněna po uplynutí 6 měsíců od převzetí věci ve smyslu § 2161 odst. 2 občanského zákoníku a spotřebitel se zamítnutím a jeho důvody nesouhlasí, je na spotřebiteli, aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. V daném případě, že vady reklamovaného zboží jsou způsobeny okolnostmi, za které je plně odpovědný prodejce (tedy nekvalitním, nesprávným provedením výrobku, popřípadě použitím nekvalitních materiálů). Takovým spolehlivým důkazem bude posudek znalce z oboru.
Prokáže-li posudek znalce nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam znalců nalezne spotřebitel na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci podle oboru a kraje a sám si zvolí dle svého uvážení osobu znalce.
Ke znaleckému posouzení je nutné, aby znalec mohl obuv fyzicky přezkoumat, je proto nezbytné obuv převzít s tím, že spotřebitel na místě vyřízení reklamace rozporuje. Znalecký posudek je prodávajícímu možné předat osobně či jinou formou komunikace. Pokud by prodávjící nespolupracoval a nekomunikoval, může se spotřebitel obrátit na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchdoní inspekci (blíže viz https://www.coi.cz/informace-o-adr/).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.