Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#20554Nevracení penazí stornovanej objednávky ktorú som zaplatil online 20.12.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 13 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
05.01.2018, před 7 lety

et mawerick

Znění stížnosti

Dobrý deň, 17.11.2017 som si u Vás objednal tovar, ten som vopred vyplatil online platbou (1040 kč). Tovar ste mi neboli schopný doručiť, nakoľko ste termín doručenie 4x zmenili.
Objednávku 170405898 som z tohto dôvodu zrušil!!!! Očakával som, že mi vrátite peniaze na účet (ako uvádzate do 5 pracovných dní)
Nestalo sa tak!!!! Objednávka bola zrušená 14. 12. 2017 do dnešného dňa nemám peniaze na účte.
Alzu som kontaktoval cez ich kontaktné formuláre mailom, okrem dvoch generických odpovedí som sa nedočkal žiadneho vyjadrenia.
maily boli doslané:
18.12. 2017 2 maily - iba jedna automatická odpoveď
4.1.2018 - 4 maily - 5.1. opäť automatická odpoveď


Ďakujem


Požadované řešení

Vrátiť peniaze na účet z ktorého bola objednávka vyplatená (do 5 dní ako sa uvádza na ich stránke).
Na koľko už prešlo viac ako 14 dní, požadujem vrátenie aj s úrokom z omeškania na ktorý mám už podľa zákona nárok.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.2.2018 09:47, před 7 lety

Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.3.2018 21:04, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.