Společnost


T-Mobile Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:645
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

15%
85%
Toto skore je založeno na 20 stížnostech.

#20559Neuznaná reklamace - Apple iPhone 8 Plus

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.01.2018, před 7 lety

Monika Straková

Znění stížnosti

Nesouhlas se zamítnutím reklamace.

Mobilní telefon, Apple iPhone 8 Plus 64 GB, byl pořízen 21.11.2017. Mobilní telefon Apple iPhone 8 byl předán jako dárek pro manželku 25.11.2017, prvně spuštěn 27.11.2017. Vady displeje, uvedené v reklamačním protokolu, se projevily již od prvního zapnutí mobilního telefonu. Na displeji se objevovaly horizontální i vertikální bílé čáry přes celý displej, dále občasné silné či slabší rozmazání displeje či pohybují se ikony aplikací. Mobilní telefon, Apple iPhone 8 Plus 64 GB, byl předán k reklamaci 17.12.2017, celkově byl používán 20 dní, během kterých se vady displeje neustále projevovaly a zhoršovaly běžné užívání mobilu jako např. odchozí/příchozí hovory, odesílání sms, používání internetu, fotografování, atd. Mobilní telefon nebylo možné dále používat. K reklamaci došlo po 21 dnech používání telefonu a to z důvodu pracovní vytíženosti a bydliště mimo město.

Mobilní telefon, Apple iPhone 8 Plus 64 GB, byl předán k reklamaci 17.12.2017 na prodejně T-Mobile Czech Republic a.s., OC Olympia Mladá Boleslav, kde byl sepsán reklamační protokol, který popisuje vady telefonu (viz výše). Mobilní telefon, Apple iPhone 8 Plus 64 GB, byl předán k reklamaci pracovníkovi značkové prodejny T-Mobile, nepoškozený, bez jakéhokoliv poškození displeje, či jiné části telefonu, bez jakékoliv vnější závady způsobené naším užíváním, mobilní telefon byl používán 20 dní a tomu také odpovídal jeho stav – nový mobilní telefon. K mobilnímu telefonu jsme také předali záruční list a akumulátor. Pracovník (p. Bursík) značkové prodejny nám potvrdil vadu displeje, která byla vidět na první pohled (rozmazaný displej, bílé čáry přes displej). Dodal také, že v našem případě (úplně nový mobilní telefon v záruční době, používán 20 dní, bez jakékoliv viditelné závady způsobené naším používáním, s vadou displeje zjištěnou již při prvním spuštění) nám pravděpodobně vymění za nový – plně funkční. Přesto se musí ale mobilní telefon odeslat do servisu.

Během 20 dní používání byl mobilní telefon, Apple iPhone 8 Plus 64 GB, používán dle uživatelské příručky Apple, nabíjení probíhalo pomocí originálního kabelu přiloženého v krabičce telefonu, samotné užívání telefonu probíhalo standardním způsobem, k němuž je mobilní telefon určen (hovory, sms, aplikace, internet, fotografování,..). SIM karta byla vložena odborně pracovníkem prodejny. Během 20 dní užívání telefonu nedošlo k žádné skutečnosti, který by mohla vyvolat vadu displeje (jako např. pád z výšky či jiné poškození z nedbalosti). Během užívání telefonu nedošlo k chybnému užívání ani k žádnému zjevnému poškození displeje či zadního krytu, které by vedlo k reklamované závadě. Telefon nebyl nijak otvírán, rozebírán. Pokud by k nějakému poškození z nedbalosti došlo, určitě bychom tuto skutečnost uvedli na prodejně, mobilní telefon Apple iPhone 8 Plus 64 GB, máme řádně pojištěný.

Telefonní hovor z prodejny T-Mobile, ze dne 28.12.2017, kterým nám prodejce položil otázku „zda chceme mobilní telefon, Apple iPhone 8 Plus 64 GB, opravit za 12.000Kč, buď ano či ne“ se nám zdál dost neprofesionální. Očekávali bychom při nejmenším vysvětlení či vyjádření, co s telefonem je, jaké má zavady a jak mohly být způsoby. Prodejce chtěl slyšet jen ano nebo ne.

Výpujčený mobil, jako náhradní za reklamovaný Apple iPhone 8 Plus 64 GB, jsme dostali Samsung Galaxy A3. Když jsme požadovali alespoň iPhone v nižší řadě, museli bychom za tuto službu zaplatit. Tento přístup nás překvapil.

Bohužel reklamovaný mobilní telefon, Apple iPhone 8 Plus 64 GB, měl zjevně vnitřní závadu již od výroby, která se projevila hned po prvním zapnutí. Proto žádáme společnost T-Mobile o výměnu mobilního telefonu, Apple iPhone 8 Plus 64 GB, za nový, plně funkční přístroj stejného typu, bez jakýchkoliv vnitřních vad a chyb systému. Případně opravu mobilního telefonu či vrácení peněz a odstoupení od smlouvy.

Mobilní telefon byl prodejnou T-Mobile odeslán do servisu BRITEX-CZ, s.r.o., Kladno. Záruční oprava byla zamítnuta z důvodu vnitřního mechanického poškození, byla nám navrhnuta oprava v hodnotě 12.000Kč s níž jsme nesouhlasili. Mobilní telefon nám byl na prodejně bez opravy vrácen s odůvodněním, že oprava je možná pouze nezáruční opravou a výměnou poškozených dílů.

Jednání se nám zdá dost neférové a jsme z toho zklamaní. Máme šanci uspět u soudu? Děkujeme.


Produkt

APPLE iPhone 8 Plus 64GB Gold (IMEI: 356769085392553)


Požadované řešení

výměna zboží za nové, oprava zboží, odstoupení od smlouvy (vrácení peněz)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.2.2018 09:24, před 7 lety

Za vyřízení reklamace je odpovědný vždy prodávající, nikoli osoba, která byla k opravě určena (např. servisní středisko). Se svými nároky je proto nutné obracet se na prodávajícího, se kterým byla uzavřena kupní smlouva.

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.