Počet nahlášených stížností: | 39 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 30.11.2017 jsem si objednala a zaplatila zboží (Vánoční dárek), které nebylo ani do 20.12.2017 doručeno. Bylo jasné, že dárek do Vánoc nedorazí, proto jsme se s Darkyla.cz telefonicky dohodli na zrušení objednávky a to dne 20.12.2017 (paní z Darkyla mi řekla, že by mi zboží dorazilo asi až po Vánocích).
Opravný daňový doklad s datem 20.12.2017 byl vystaven, ale peníze mi vráceny nebyly.
Společnost Darkyla má tedy přes 5 týdnů mé peníze na jejich účtu.
Nemám tedy ani zboží, ani peníze a ještě jsem na poslední chvíli musela shánět náhradní dárek.
Firma mě v prvé řadě měla poslat zboží včas, případně informovat o tom, že do Vánoc nejsou schopni zboží doručit. Dalším krokem mělo být okamžité vrácení peněz a vysvětlení, proč k dané situaci došlo. Přišel mi pouze opravný daňový doklad - dobropis - ale již žádné vysvětlení.
|
Tweet |
Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Spotřebitelka nám sdělila, že se případ podařilo vyřešit smírnou cestou. Stížnost proto uzavíráme.