Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den reklamoval jsem mobilní telefon stary asi měsíc už po měsíci mi telefon upadl a praskl displej tak si říkam na to se záruka nevztahuje dotyk fungoval tak jsem ho používal dal bohužel mi z nějakého důvodu přestal fungovat to bych ještě bral ale do toho mi přestal fungovat i reproduktor ktery si myslim že nema s displejem nic společného tak jsem šel reklamovat na prodejnu kde mi bylo řečeno že záruka se na to nevztahuje že je telefon mechanicky poškozeny tak jsem řekl co má reproduktor společného s displejem no pan mi nabídl jen poslat ho do servisu na opravu já řekl že ne že telefon chci poslat na reklamaci že bud to servis uzná nebo ne a mobilní telefon mi vrátí tak pan semnou všechno sepsal a já odešel pak jsem zjistil na emailu doma 5 minut co jsem vyšel z prodejny a když jsem si přečetl kopii vyřízení že reklamace byla zamítnutá a že ho posílají do servisu s tím že mi navrhnou cenu opravy a že budu muset zaplatit za diagnostiku mobilního telefonu castku až do vise 1300 no já to podepsal ale já na prodejne řekl jasně že chci mobil poslat na reklamaci mohu se proti tomu nějak bránit?
Sony xperia x
Pokud pozno oprava reproduktoru a nebo aspoň aby po mě nechtěli peníze za diagnostiku přístroje a vrátili mi ho a já už si servis zajistím sám
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.