Společnost


AXA pojišťovna a.s.

Počet nahlášených stížností:42
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#20576Stížnost na postup při podání žádosti o ukončení povinného ručení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 27 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.01.2018, před 7 lety

Marie Kollarová

Znění stížnosti

Dobrý den,
Jmenuji se Marie Kollarová,jsem matka zemřelého syna Bohumila
Kollara a jedna z opatrovnic nezletilých dědiček.
Syn byl klientem vaši pojištovny č.poj.smlouvy8510422086,zemřel
28.8.2016.
Dědické řízení není ukončeno,dědicové jsou nezletilé děti.

V listopadu 2016 jsem pojištovně zaslala výpověd smlouvy spolu
s úmrtním listem,sděleno mi bylo,že to není dostačující.

V prosinci 2017 se mi dostal do rukou dopis od společnosti
M.B.A. Finance s pohledávkou 2049 kč,nevím, za co dluh je a ani
mi to nechtěli sdělit,že nejsem majitelem pojistky.Pojistovna Axa podstoupila tuto pohledávku firmě,aniž by jsme dostali jakoukoliv
upomínku. po zaslání úmrtního listu .vše vrátili na p.AXA k vyřízení.
Tedy jsem 5.1.2018 navštívila pobočku AXA v Ceských Budějovicích s dotazem.Jednali se mnou tři pracovníci pobočky a jedna po telefonu,ale nic jsme nevyřešili.Nepředpokládám,že by byli špatně
proškoleni a domnívám se,že chyba vznikla na vaší straně a věřím, že bude vše vyřízeno k naší spokojenosti.
Pracovníci pobočky se domnívají,že je to pohledávka pro neplacení
pojistky,ale mrtvý platit nemůže a povinné ručení trvalo do 2.3.2017,tedy pojištovně žádný dluh nevznikl.
Syn měl povinné ručení i u jiných pojištoven,po zaslání úmrtního listu bylo vše vyřešeno.

Věřím v kladné vyřízení mé stížnosti.

S pozdravem Kollarová Marie
Budovatelská 965
Trhové Sviny
37401


Požadované řešení

Pohledávka je podle mého názoru neopodstatnělá,výpověd byla podána včas.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.2.2018 10:30, před 7 lety

V případě úmrtí je rozhodující dědické řízení. Pokud s vozidlem jezdit nikdo z pozůstalých nepotřebuje, je možné za pomoci notáře vůz vyřadit z provozu a uložit značky dočasně do depozitu, než dojde k ukončení dědického řízení.

Pojišťovně stačí následně zaslat výpověď pojistné smlouvy společně s kopií úmrtního listu a kopií velkého technického průkazu, kde je vyznačeno dočasné vyřazení vozidla z provozu.

Pokud je však vozidlo dále užíváno, obecná praxe je taková, že do doby ukončení dědického řízení je stále v platnosti původní pojistná smlouva a pojistné musí být dále hrazeno.

Podle § 12 odst. 1 písm. c) zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla zaniká povinné pojištění dnem vyřazení tuzemského vozidla z provozu podle zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích.

Zanikne-li povinné pojištění před uplynutím doby, na kterou bylo pojištění sjednáno, tak dle § 13 zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla má pojistitel (pojišťovna) právo na pojistné do konce kalendářního měsíce, ve kterém pojištění odpovědnosti zaniklo. Zbývající část zaplaceného pojistného je pojistitel povinen vrátit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.4.2018 21:30, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.