Počet nahlášených stížností: | 18 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 19.12.2017 som zakúpil u internetového obchodu ADRIANE (www.adriane.sk) ktorý prevádzkuje spoločnosť WHITEBOX s.r.o. Lidická 700/19 Brno - Veveří IČO: 04126530 Spisová značka C 88344 KS Brno, značkový parfém Chanel Coco mademoiselle parfumovaná voda 100 ml v cene 91 EUR + poštovné 2,50 EUR.
Po rozbalení darčeka si manželka všimla, že spod vrchnáka parfum pri naklonení vyteká a odpadla z neho páska na hrdle s označením Chanel. To vyvolalo podozrenie z predaja nelegálnej kópie, a tak som začal pátrať na internete. Podľa opisu fake na stránke: https://ihatefakeperfume.blogspot.sk/2013/12/how-to-spot-fake-coco-mademoiselle-by.html
ide jednoznačne o podvrh. Prílohu s dokladom a fotodokumentáciu zasielam e-mailom na Vašu adresu..
faktura 2017-12-19 0002017/000369krabička i flakon bez vyrobniho čísla
podat trestní oznámení, pokutovat, vrátit peníze pro pokus o podvod.
|
Tweet |
Pokud již uplynula 14 denní lhůta ode dne převzetí věci pro odstoupení od smlouvy dle ustanovení § 1829 odst. 1 občanského zákoníku, může spotřebitel věc reklamovat a v rámci reklamace uplatnit nárok na odstoupení od kupní smlouvy pro její podstatné porušení. Prodávající při prodeji zboží odpovídá kupujícímu za jakost při převzetí. Věc musí mít mimo jiné vlastnosti, které si strany ujednaly. Věc musí také odpovídat jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze a vyhovovat požadavkům právních předpisů. Byl-li dodán padělek, jedná se o podstatné porušení kupní smlouvy a spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit podle § 2002 občanského zákoníku.
Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (WHITEBOX s.r.o.,Brno-střed, Veveří, Lidická 700/19). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce reklamace, odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Nabízení nebo prodej výrobků porušujících některá práva duševního vlastnictví se považuje za klamavou obchodní praktiku. Dozor v této oblasti vykonává Česká obchodní inspekce a celní správa, které spotřebitel může podat podnět.
Pokud spotřebitel zakoupí prostřednictvím internetu padělek místo originálu, lze využít následující kontaktní formulář celní správy: https://www.celnisprava.cz/cz/o-nas/kontakty/Stranky/oznameni-porusovani-predpisu.aspx
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.