Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U TS Bohemia reklamován vysavač
Samsung VC 15QSNMARD červený, protože jej nelze zapnout. Vysavač - je přístroj určený k vysávání a dle toho jsme jej také doma použivali. Z autorizovaného servisu však přišlo zamítnutí reklamace, z toho důvodu, že byl používán v rozporu s návodem na obsluhu. Což není u vysavače možné, neboť je určený k vysávání.
Samsung VC 15QSNMARD červený
Požadována byla oprava, případně výměna
|
Tweet |
Za vyřízení reklamace je odpovědný vždy prodávající, nikoli osoba, která byla k opravě určena (např. servisní středisko). Se svými nároky je proto nutné obracet se na prodávajícího, se kterým byla uzavřena kupní smlouva.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Uplynulo-li však od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Z důvodu výrazně neudržovaného, opotřebeného filtru pod sběrnou nádobou došlo k znečištění vnitřku přístroje (motor, lopadky atd.,viz. fotodokumentace) a následnému poškození motoru. Každé zařízení má svůj účel, ale vyžaduje i minimální údržbu uvedenou v návodu k používání.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, který má možnost na vývoj případu reagovat.
V návodu na obsluhu bezsáčkového vysavače není nikde uvedena lhůta, kdy se má filtr pod sběrnou nádobou vyměnit. Jak to má spotřebitel poznat? Společnost mě odkázala na výrobce Samsung, ať situaci řeším přímo s ním. Má na toto právo? Děkuji
Jestliže informace o údržbě není spotřebitelce poskytnutá, nelze později namítat, že nejednala v jejím souladu. Prodávající může odkázat spotřebitelku na jiný subjekt určený k řešní reklamace. Za její konečné řádné vyřešení je však stále zodpovědný prodávající, jelikož jenom ten je stranou kupní smlouvy. Pokud tedy např. není reklamace řádně vyřízena ve lhůtě 30 dnů od jejího uplatnění, má spotřebitelka právo na odstoupení od smlouvy právě vůči prodavájícímu.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která tak má možnost reagovat na poslední vyjádření spotřebitelky.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.