Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 7.11.2017 jsem na pobočce společnosti Mobilplus Liberec, Soukenné nám. 1, Librec 1 reklamovala mobilní telefon zn. Samsung Galaxy Note 4.
1. reklamace popis – Zobrazuje signál, ale nedá se dovolat, poté přijde sms o zmeškaném hovoru. Simka již 2x měněna. Nezaostřuje fotoaparát.
Vyjádření servisu (uznaná reklamace) – Opraveno výměnou základové desky, kamery, středního dílu, USB konektoru. Přehrán software. Test ok.
Po převzetí telefonu (24.11.2017) jsem zkontrolovala hlavně zaostřování fotoaparátu, které v tu chvíli bylo v pořádku. Doma se začal tel. intenzivně dávat do kupy, vše nastavovat apod. Po nějaké době jsem zjistila, že sice fotoaparát zaostřuje, ale kvalita fotek neodpovídá danému telefonu. Celé fotka byla v dost silné mlze. V porovnání s přítelovým totožným telefonem, byl na první pohled jasný rozdíl mezi pořízenými fotkami. Stejný čas, stejné podmínky i stejné nastavení obou telefonů. Hned druhý den se šel tel. opět reklamovat.
2. reklamace (ze dne 25.11.2017) popis – Po výměně kamery, fotoaparát ostří ale kvalita je špatná, barvy jsou mlhavé. Po zaostření není kvalita taková jako u jiného Note 4.
Vyjádření servisu (uznaná reklamace) – opraveno výměnou kamery, test ok.
Nyní jsem telefon vyzkoušela již na prodejně (převzato dne 6.12.2017). Vše se zdálo být v pořádku, tak jsem ho převzala. Jenže skutečnost po nějaké době zkoušení byla jiná. Kvalita fotek stále neodpovídala kvalitě telefonu. Stále byla celá fotka v mlze. Sice ne už tolik jako po první reklamaci, ale i tak to bylo na fotkách znát. Barvy nebyly syté a byly v stále v mlze. Fotky opět porovnávány s přítelovým Note4. Následující den se šel opět reklamovat.
3. reklamace (ze dne 7.12.2017) popis – Po výměně fotoaparátu ze 2.reklamace fotoaparát nedosahuje kvality, která byla v novém telefonu. Kvalita fotek porovnávána při přijmu (fotky jsou zastřené s mírnou mlhou), jednou opět zaznamenání nemožnosti se dovolaní zákazníka. Zákazník žádá odstoupení od kupní smlouvy.
Vyjádření servisu (uznaná reklamace) – vada fotoaparátu opravena výměnou displeje, nejedná se o třetí reklamaci.
V tuto chvíli jsem již telefon nepřevzala. Prodejce tvrdí, že na vrácení peněz nemám právo, protože se nejedná o tři stejné závady. Chtěla jsem se s nimi domluvit v klidu a dokonce byla ochotná i po tomto nechat vrácené peníze u výše zmíněné společnosti za jiný telefon i za příplatek vyšší kategorie.
Prosím o radu jak v této situaci postupovat dále. Děkuji.
Samsung Galaxy Note 4 (IMEI 352149076437911)
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy dle své volby.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady.
Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.