Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#20642Nedoručení balíku do vlastních rukou

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

19 hodin 21 minut

Detail stížnosti

Publikováno
09.01.2018, před 7 lety

Tereza Borlová

Znění stížnosti

Dobrý den,
jelikož firma Česká pošta nabízí placenou službu balík do ruky, chtěla jsem této placené služby využít. Objednala jsem si balík a vybrala pro jeho doručení tuto placenou službu - tedy balík do ruky. Po obdržení zprávy, že mi bude balík doručen, jsem čekala doma. Nejen že mi balík nebyl poštou doručen - prý z technických důvodů - dokonce po několika telefonických urgencích, kdy jsem opakovaně žádala o znovu dodání balíku do ruky, se tak nestalo a ani nestane. Vždy jsem se dovolala pouze na pobočku pošty, která mě dále odkázala na balíkárnu v Chomutově. Problémem bylo dovolat se na tuto službu, nikdo telefon nezvedal a ve schránce byl opět lístek, že si mám zásilku vyzvednout na poště sama. Proč si tedy tuto službu pošta účtuje? Proč vůbec pošta tuto službu nabízí, když nefunguje? Balík váží více než 8 kilogramů. Jsem bez auta a poštu opravdu nemám nikde za rohem. Jak může pošta vědět, jestli jsem nebo nejsem schopná tento balík sama donést domů? Jsem velice rozhořčena a velmi nespokojená Vámi "poskytovanou" službou. Doufám, že sjednáte nápravu.
Číslo zásilky: DR7740189452B
Borlová Tereza


Produkt

Nedoručení zásilky: DR7740189452B


Požadované řešení

Byla bych ráda, pakliže Česká pošta nabízí určité placené služby, aby je také vykonávala.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.1.2018 11:13, před 7 lety

Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.

Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.

Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.