Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den,
dne 09.01.2018 jsem si ve vasi prodejne Krnov chtela zakoupit komodu v hodnote 1550,-Kc. Byla jsem prekvapena, ze po mne byla okamzite vyzadovana zaloha.
Dohodli jsme se na 500,-Kc a tuto jsem slozila primo v prodejne Krnov.
Behem jedne hodiny jsem vsak nasla vhodnejsi kus a proto jsem se do teze prodejny behem jedne hodiny vratila s OMLUVOU, ze chci stornovat moji objednavku.
Jake vsak bylo me prekvapeni, kdyz mi bylo sdeleno, ze musim zaplatit 20 % pokuty z prodejni ceny a to BEZ PREDCHOZIHO UPOZORNENI na tuto skutecnost neochotnou a nepratelskou pracovnici nabytku.
Castka ve vysi 310,- Kc mi byla odebrana, i kdyz prodejci nevznikla zadna skoda s vyrobou, uskladnenim ci dodanim zbozi.
Jsem presvedcena, ze mi bude skoda nahrazena v plnem rozsahu, nebot to vnimam jako obohacovani se na ukor zakaznika bez protisluzby a to jak jsem jiz upozornila na skutecnost : Bez predchoziho upozorneni.
S pratelskym pozdravem
Astrid Leontidis, Albrechticka 186/4, 79395 M. Albrechtice
dan.doklad PP06800016, zruseni obj. PPV6800001
navraceni castky 310,-Kc v plne vysi
|
Tweet |
Pokud byla kupní smlouva uzavřena v "kamenné" prodejně (např. v provozovně podnikatele), nemá spotřebitel ze zákona právo od smlouvy odstoupit bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní. Umožňuje-li prodávající smlouvu ukončit, bude důležité, jaké smluvní podmínky byly mezi stranami sjednány. Stornopoplatek má funkci smluvní pokuty. Prodávající může po spotřebiteli poplatek požadovat pouze v případě, že byla uvedena ve smlouvě. Pokud je uvedena pouze v obchodních podmínkách, tak se jedná podle § 1753 občanského zákoníku o překvapivé ujednání a prodávající ji nemůže požadovat, pokud by spotřebitel takové ustanovení obchodních podmínek nepřijal výslovně, bylo by toto ustanovení dle našeho názoru neúčinné dle § 1753 občanského zákoníku.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.